تاریخ : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 2 ذو القعدة 1445 Thursday, 9 May , 2024
3

هنرمندان در معرفی شهدا به جامعه نقش‌آفرینی کنند

  • کد خبر : 15691
  • 11 اسفند 1401 - 14:27
هنرمندان در معرفی شهدا به جامعه نقش‌آفرینی کنند
امید جنوب - در نشست کمیته تألیف، تدوین و نشر کنگره ملی شهدای استان خوزستان که با حضور اصحاب فرهنگ و هنر استان برگزار شد، بر نقش و جایگاه ویژه و مهم هنرمندان در معرفی شهدا و فرهنگ ایثار به آحاد جامعه تأکید شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، محسن خدری، امروز چهارشنبه (۱۰ اسفند) در نشست کمیته تالیف، تدوین و نشر کنگره ملی شهدای استان خوزستان که با حضور اصحاب فرهنگ و هنر استان در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: سال آینده خوزستان میزبان یک رویداد ملی و ارزشی با عنوان کنگره ۲۴ هزار شهید استان خوزستان است که برنامه‌های مختلفی برای آن پیش‌بینی شده است.

دبیر اجرایی کنگره ملی شهدای خوزستان، افزود: معتقدیم خوزستان پایتخت دفاع مقدس است لذا بر همه ما واجب و لازم است که نقش خود را همچون دوران دفاع مقدس که رزمندگان، شهدا، جانبازان، آزادگان و همه آحاد جامعه به ویژه خوزستانی‌ها به خوبی ایفای نقش کردند، امروز هم می‌طلبد خوزستانی‌ها و به خصوص هنرمندان بار دیگر نقش خود را در این رویدادها و جهت‌دهی مردم ایفا کنند.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص توجه به زبان هنر و نقش هنر، اضافه کرد: امروز نقش هنرمند به مثابه نقش فرمانده جنگ در دوران دفاع مقدس است به طوری که باید بداند به چه شکلی باید ایفای نقش کند که دشمن را غافلگیر کند و جنگ را به پیروزی برساند.

خدری، با بیان اینکه هنرمندان نقش و جایگاه سنگینی در قبال جامعه و جهت‌دهی مردم و به ویژه جوانان و معرفی شهدا دارند، عنوان کرد: هنرمند با قلم و زبانش می‌تواند در مقابل دشمن بایستد، لذا این رویداد ملی با همین نگاه و مبنا قرار است با همت و پشتیبانی همگانی و استفاده از همه ظرفیت‌ها و به خصوص جامعه هنری صورت بگیرد.

وی با اشاره به اینکه اولین کنگره ملی شهدای خوزستان ۲۲ سال پیش برگزار شد و تصریح کرد: امروز شرایط و زمان، تجهیزات، امکانات، فناوری، ابزارآلات و همه چیز عوض شده و باید مطابق با تکنولوژی روز نسبت به برگزاری این رویداد مهم و ارزشی ملی اهتمام داشته باشیم.

مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه ولی‌عصر (عج) خوزستان، با بیان اینکه همه ما به شهدا بدهکاریم و باید به بهترین نحو دین خود را به آنها ادا کرده و ایفای نقش کنیم، ادامه داد: اعتقاد داریم هنرمندان خوزستانی می‌توانند همانطور که در جریانات مختلف حضور دارند در برگزاری باشکوه‌تر این کنگره نیز نقش‌آفرینی کنند.

حجت‌الاسلام رضا کلاه‌کج، نیز خاطر نشان کرد: در برگزاری این دوره از کنگره ملی شهدای خوزستان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان مسئول کمیته تالیف، تدوین و نشر است و در این راستا از همه ظرفیت‌های علمی، تخصصی، هنری، فرهنگی، رسانه‌ای و … استفاده می‌کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، با اشاره به اینکه اگر قرار است رویدادی اتفاق بیفتد، با زبان هنر بهتر می‌توان آن را به جامعه معرفی کرد و اثرگذاری آن را شاهد بود، یاد آور شد: انقلاب اسلامی ما هر چه دارد از خون شهدا است؛ ما از ابتدای انقلاب در عرصه‌های مختلف همچون دفاع مقدس، انقلاب، مدافعان حرم، سلامت، وطن، امنیت و … شهید دادیم از این رو باید اثرگذاری آن را در جامعه ببینیم.

در ادامه اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه به بیان دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود در خصوص برگزاری هر چه بهتر کنگره ملی شهدای خوزستان پرداختند.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=15691

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.