تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 19 شوال 1445 Saturday, 27 April , 2024
9

شاخص خوزستان در امانت کتاب ارتقا یافت

  • کد خبر : 16813
  • 24 مرداد 1402 - 11:20
شاخص خوزستان در امانت کتاب ارتقا یافت
امید جنوب-سرپرست کتابخانه‌های عمومی اهواز با اشاره به فعال بودن ۳۰ باب کتابخانه مربوط به کتابخانه‌های عمومی و بخش مشارکتی در اهواز گفت: شاخص خوزستان در امانت کتاب ارتقا یافته و به شاخص سوم رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب، خدیجه مرادی جانکی در نشست خبری امروز با اصحاب رسانه، با اشاره به فعال بودن ۳۰ باب کتابخانه مربوط به کتابخانه‌های عمومی و بخش مشارکتی در اهواز، اظهار داشت: شاخص خوزستان در امانت کتاب ارتقا یافته و به شاخص سوم رسیده است این در حالی است که در گذشته همواره در جایگاه هفتم یا هشتم قرار داشت.

 سرپرست کتابخانه‌های عمومی اهواز گفت: اعضای کتابخانه‌ها می‌توانند در طرح ایمک (ارسال یار مهربان به کتابخوان) در سامانه samanpl.ir کتاب مورد نظر خود را سفارش دهند تا کتاب از طریق پیک به دست آن‌ها برسد؛ پس از گذشت ۱۵  روز مجدد پیک آن را تحویل گرفته و به کتابخانه بر می گرداند.

مرادی جانکی در خصوص طرح عضویت خانواده گفت: اگر از یک خانواده ۵ نفره عضو کتابخانه بشوند سه نفر آنها نیم بها و دو نفر رایگان حساب می‌شوند و اگر یک خانواده سه نفره بخواهند عضو شوند دو نفر نیم بها و یک نفر رایگان است؛ از طرفی به مناسبت‌های مختلف مثل هفته کتاب، روز دانشجو، روز تاسیس نهاد کتابخانه‌ها و پیروزی انقلاب اسلامی عضویت رایگان انجام می شود.

سرپرست کتابخانه‌های عمومی اهواز از افزایش رشد امانت کتاب در سال جاری در اهواز خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۲هزاربارکتاب توسط ۲۰‌کتابخانه به متقضیان امانت داده شده که به همراه امانت ۲۰ هزار کتاب توسط کتابخانه مرکزی به ۵۶ هزار بار امانت کتاب می‌رسد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر فعال‌ترین کتابخانه بخش کودکان در منطقه منبع آب است گفت:  روزهای پنجشنبه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۰ صبح و از ساعت ۱۰ تا ۱۲ کلاس‌های مهارتی و خوانش در این کتابخانه برگزار می‌شود. البته در تدارک کتابخانه‌ای مختص کودک و نوجوان هستیم که هنوز ساختمان آن مشخص نشده و به نتیجه نرسیده است.

مرادی جانکی با بیان اینکه در چهار ماه نخست سال جاری ۱۶۰ فعالیت فرهنگی در کتابخانه های اهواز برگزار شده است، تصریح کرد: براساس سند راهبردی که نهاد کتابخانه‌های استان معرفی کرده  نقشه راه ما در این حوزه تعیین شده که طبق آن برنامه ها را به مناسبت های مختلف اجرا می کنیم.

رئیس کتابخانه های عمومی اهواز گفت: در طول هفته و ماه بازدیدهای میدانی از کتابخانه ها صورت می گیرد تا نسبت به ترفیع کتابخانه های اقدامات لازم انجام شود.

مرادی جانکی بیان کرد: در حال حاضر تمرکز ما بیشتر روی خردسال، کودک و نوجوان است که در این زمینه کارهایی انجام شده است. به طور مثال طرح طعم کتاب با روستا را در روستای جسانیه اهواز برگزار شد و در این برنامه از شیوخ دعوت شد تا کودکان و نوجوانان را به کتابخوانی تشویق کنند.

وی در  ادامه داد گفت: از زمان اجرای این طرح، عضوگیری در کتابخانه روستا بهتر شده است، به طوری که پیش از انجام طرح ۱۳۰ نفر عضو بودند و اکنون با افزایش حدود ۱٫۵ برابر به ۴۰۰ عضو رسیده است.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=16813

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 3انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.