تاریخ : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 28 شوال 1445 Monday, 6 May , 2024
5
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیزجنوب بیان کرد؛

مسابقات سراسری قرآن در اهواز از سطح کیفی بسیار بالایی برخوردار است

  • کد خبر : 14771
  • 27 دی 1401 - 19:34
مسابقات سراسری قرآن در اهواز از سطح کیفی بسیار بالایی برخوردار است
امید جنوب - مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب سطح برگزاری چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن در اهواز را بسیار بالا توصیف کرد و گفت: مفتخریم که توانستیم در حد توان و بضاعت خود میزبان این مسابقات ملی باشیم.

علیرضا دانشی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران در سالن امام رضا(ع) شهرک نفت اهواز (محل برگزاری این مسابقات) افزود: این توفیق بزرگی بود که خداوند نصیب ما کرد تا میزبان قاریان ، استادان و حافظان برتر کشور در خوزستان باشیم و هرآنچه در توان داریم برای بهتربرگزار کردن این رویداد بزرگ قرآنی به کار خواهیم بست.

وی با بیان اینکه به طور حضوری از نزدیک در جریان برگزاری مسابقات قرآنی هستم گفت: برگزاری این مسابقات فرصتی مغتنم برای آشنایی و درک بیشتر نسل جوان ما به مفاهیم ارزشمند و نورانی قرآن به عنوان بزرگترین نسخه نجات بشریت از دنیای مادی است و این فرصت هم اکنون در عموم جوانان و نوجوانان و به طور کلی همه قشرهای مردم برای بهره گیری از معارف عظیم قرآن فراهم است.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در ادامه قرآن را دارای مفاهیم انسانی و اخلاقی عظیمی دانست که هیچ گاه کهنه نمی شود و افزود:آیات نوربخش قرآن، سرچشمه معارف و مبانی اصیل اخلاقی ، کلامی ، فلسفه ، تاریخ و ادبیات است.

دانشی ادامه داد: این شرکت به عنوان بزرگترین تولیدکننده نفت کشور خود را ملزم می داند که از هرگونه فعالیت‌ قرآنی با تمام وجود حمایت کند و امیدواریم در آینده شاهد برگزاری برنامه ها و کارهای جدید قرآنی در مباحث قرائت ، ترتیل ، تجوید ، حفظ ، تفسیر قرآن در این شرکت بزرگ تولیدی باشیم.

وی گفت: نسل جوان ما تشنه معارف قرآنی است و ما اگر بتوانیم با برنامه های جذاب قرآنی آحاد مردم به ویژه جوانان را هرچه بیشتر به سمت و سوی قرآن هدایت و رهنمون سازیم بسیاری از مشکلات و آسیب های اجتماعی جامعه ما به برکت قرآن برطرف می شود.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب افزود:قرآن را می توان از ابعاد مختلف واکاوی کرد و از گوهرهای ناب این کتاب آسمانی استفاده کنیم و در زندگی فردی و اجتماعی خود بکار بندیم.

به گزارش امید جنوب چهارمین روز چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم با حضور ۹۸ نفر از برادران و ۸۳ نفر از خواهران در بخش رشته‌های آوایی شامل قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ کل و حفظ ۲۰ جزء قرآن کریم در اهواز در حال برگزاری است.

این رقابت‌ها تا ۲۷ دی (سه شنبه شب) ادامه خواهد شد و در پایان در هر بخش پنج نفر و در مجموع ۴۰ نفر در بخش برادران و خواهران مورد تجلیل قرار می‌گیرند و زمینه برای حضور آنان در مسابقات بین‌المللی قرآن فراهم خواهد شد.

آیین گشایش این مسابقات ۲۲ دی در سالن امام رضا(ع) شهرک نفت باحضور جمعی از مسوولان کشوری و استانی برگزار شد و آیین پایانی این مسابقات فردا چهارشنبه ۲۸ دی در همین محل برگزار خواهد شد.

گفته می‌شود در صورت شرایط مساعد جوی در آیین اختتامیه این مسابقات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و جمعی از مسوولان کشوری حضور خواهند داشت.

استقبال پرشور عموم مردم خوزستان به ویژه نوجوانان در محل برگزاری مسابقات قرآنی در سالن ۲ هزار نفری امام رضا(ع) شهرک نفت از نکات برجسته چهارمین روز برگزاری این دوره از مسابقات بود.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=14771

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.