تاریخ : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 23 شوال 1445 Wednesday, 1 May , 2024
6
در نتیجه اقدام ابتکاری یکی از کارکنان عملیاتی شرکت ملی حفاری ایران:

ضریب ایمنی در جایگاه استقرار دکلبان در دستگاه حفاری ۵۲ فتح افزایش یافت

  • کد خبر : 14245
  • 21 شهریور 1401 - 20:44
ضریب ایمنی در جایگاه استقرار دکلبان در دستگاه حفاری ۵۲ فتح افزایش یافت
امید جنوب - در نتیجه اقدام ابتکاری یکی از کارکنان عملیاتی شرکت ملی حفاری ایران، ضریب ایمنی در جایگاه استقرار دکلبان دستگاه حفاری 52 فتح ناوگان این شرکت افزایش یافت.


به گزارش پایگاه خبری امید جنوب به نقل از روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران، کمیل بابایی رئیس دستگاه ۵۲ فتح گفت: در برخی دکل های حفاری ، شرایط استقرار دکلبان غیر ایمن و کار در ارتفاع با ریسک بالا صورت می گرفت  که با الگو برداری از دستگاه های حفاری جدید و ارزیابی و بررسی های فنی و مهندسی،  در یک طرح ابداعی فضای مورد نظر اصلاح و محیط کاری امن برای دکلبان ایجاد شد. 


وی توضیح داد: در این ارتباط جایگاه دکلبان  با نصب راهروی ایمن برای عبور  آسان  تعبیه و شرایط بستن کمربندهای مربوط خاصه در زمان برپایی و خواباندن دکل که مستلزم جمع کردن فینگرهای قرارگیری لوله های حفاری در سمت چپ و راست این محل است به نحو چشمگیری ارتقاء و ایمن سازی گردید. 


بابایی به عنوان طراح و مبتکر این طرح با اشاره به اهمیت سلامت کارکنان به عنوان سرمایه های اصلی سازمان و تلاش در جهت کاهش ریسک پذیری به ویژه هنگام  کار در ارتفاع ادامه داد: در عملیات جمع آوری یا بلند نمودن دکل راهروی زیر پای دکلبان با استفاده از بالابر هوایی، دکلبان محلی جهت قرار گیری در حالت امن تا پایان فرایند جمع اوری فینگرها در دسترس نداشت که با اجرای این طرح در زمان حاضر با اضافه نمودن راهرو با نصب جالی و ناودانی به صورت ایمن و جوشکاری توسط جوشکار کد سازندگی و عقب بردن نرده های محافظ هم اکنون، مراحل پیش گفته عملیاتی به  طور کامل ایمن انجام می شود که در نتیجه کاهش ریسک حادثه را به همراه دارد.


رئیس دستگاه حفاری ۵۲ فتح شرکت ملی حفاری ایران در بیان نکات فنی بیشتر در این زمینه افزود: در طرح ایمن سازی محل استقرار دکلبان به نحوی محاسبه فنی صورت پذیرفت که در زمان جابجایی تجهیزات  که باید توسط بالابر هوایی به حالت عمودی  و ایستاده باشند و  توسط طناب بسته می شود و زمان عبور تراولینگ بلاک در زاویه ۴۵ درجه برخوردی با جایگاه دکلبان پیش نیاید. 
وی اظهار کرد: تا پیش از این نرده ها ۶۰ سانت جلوتر بودن و جایی برای ایستادن ایمن دکلبان حتی برای بستن کمربند های مربوط وجود نداشت  اما هم اینک راهرو ایمن برای دکلبان وجود دارد و همکاران با آرامش خاطر و بدون استرس و نگرانی سقوط از ارتفاع وظایف حساس خود را به نحو مطلوب انجام می دهند. 


ولی نظری سرپرست عملیات ایمنی مدیریت ایمنی، بهداشت، محیط زیست، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شرکت نیز در این باره گفت: کار اقای بابایی و همکارانش در خصوص تحقق این طرح ارزشمند و از نظر بالا بردن ضریب ایمنی محل کار دکلبان  که در ارتفاع ۳۰ متری استقرار دارد قابل توجه و دارای اهمیت بسیار است. 


وی افزود: این اقدام از نظر مهندسی نیز مورد ارزیابی قرار گرفته و حسن دقت و اهتمام این همکار خلاق در ایجاد فضای ایمن برای کار جای تقدیر دارد و این طرح  با نظر مدیریت های ذیربط در دیگر دکل های حفاری از این دست نیز اجرا می شود.
 

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=14245

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.