تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 19 شوال 1445 Saturday, 27 April , 2024
2
معاون وزیر نفت در امور توسعه مدیریت و سرمایه انسانی در جلسه با مدیران شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب:

تحریم های خارجی بر تاسیسات و تحریم های داخلی روی دوش کارکنان صنعت نفت

  • کد خبر : 17088
  • 29 آبان 1402 - 1:31
تحریم های خارجی بر تاسیسات و تحریم های داخلی روی دوش کارکنان صنعت نفت
امیدجنوب- معاون محترم وزیر نفت و هیئت همراه در جلسه ای با حضور مدیرعامل و هیئت مدیره شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و مدیران عامل شرکت های بهره برداری نفت و گاز حضور یافتند.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب، به نقل از روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، صبح یکشنبه مورخ ۲۸ آبان ماه معاون وزیر نفت در امور توسعه مدیریت و سرمایه انسانی و هیئت همراه به منظور بازدید و بررسی موضوعات مربوط به حوزه منابع انسانی در شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب حضور یافته و به استماع گزارشات مدیران عامل شرکت های بهره برداری و مدیران ارشد این شرکت نشستند.

پس از پخش تلاوت قرآن کریم، سرود جمهوری اسلامی و پخش محتوای تصویری مربوط به تجمعات اخیر کارکنان توسط روابط عمومی مهندس علی رضا دانشی مدیرعامل مناطق نفتخیز جنوب ضمن خیر مقدم و تقدیر از معاونت محترم وزیر نفت در امور توسعه مدیریت و سرمایه انسانی و هیئت همراه به جهت حضور میان مدیران و پرسنل مناطق نفتخیز جنوب جهت بررسی مشکلات و مطالبات آنان، تاکید داشت: در نشست حاضر بیان نقطه نظرات مدیران ارشد سازمان و مدیران شرکت های بهره بردار تابعه، جهت تشریح وضعیت و آسیب شناسی مسائل نیروی انسانی در دستور کار قرار دارد به همین منظور از مدیران دعوت به عمل آمده تا نقطه نظرات و دیدگاه های خود را با جنابعالی مطرح نمایند و جمع بندی در این خصوص حاصل گردد.

وی افزود: اهم موضوعات مد نظر توجه ویژه به نیروی انسانی به عنوان سرمایه اصلی سازمان می باشد و توجه به دغدغه ها، مطالبات و ارتقاء وضعیت رفاهی و شغلی این زحمتکشان خواسته موکد سازمان است که ان شاء الله در نقطه نظرات مدیران منعکس خواهد گردید.

در ادامه معاون محترم وزیر نفت ضمن تقدیر از زحمات و تلاش های کارکنان صنعت نفت جنوب گفت: زحمات شما بر کسی پوشیده نیست. کارکنان صنعت نفت علیرغم تحریم های خارجی که گریبانگیر تاسیسات و اماکن نفت می باشد، بالاترین رشد بهره وری در میان بنگاه های اقتصادی را به خود اختصاص داده اند.

در این جلسه مهندس تقی زاده مدیرعامل نفت و گاز آغاجاری ضمن ارائه گزارشی از وضعیت منابع انسانی این شرکت عنوان داشت: فعالیت ها و خدمات کارکنان صنعت نفت به طور شایسته در جامعه بازتاب نیافته تا جائیکه بعضی از خانواده های کارکنان نیز از این زحمات مطلع نبوده و ارزش کار کارکنان این صنعت مغفول مانده است. وی با اشاره به اینکه صعوبت کار در صنعت و بالاخص تاسیسات نفت که به دلیل تحریم ها شرایط خاصی را بوجود آورده، نوع کار را ویژه می نماید، لذا خواستار اصلاح نظام حقوق دستمزد به منظور افزایش انگیزه متخصصان فنی و عملیاتی نفت شد.

مهندس شهرویی مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون نیاز به زیرساخت های مدرن صنعت و نیروی انسانی تازه نفس برای افزایش تولید «که مد نظر دولت سیزدهم می باشد» را ضرروی دانست و با اشاره به مشکلات عدیده پزشکی حادث شده بر کارکنان عملیاتی در طول سنوات خدمت ایشان به علت فشار ناشی از کمبود نیروی انسانی متخصص در این بخش، خواستار افزایش نیروهای عملیاتی شد.

مهندس قباد ناصری مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون، با بیان اینکه شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب به تعهدات تولیدی خود عمل نموده است. در گزارشی اذعان کرد: ۶۰ درصد از مدیران و سرپرستان شرکت مارون در سقف حقوقی هستند و این شرکت بیش از ۱۰۰۰ نفر کمبود نیروی انسانی متخصص دارد که با بازنشستگی بالای ۱۰۰ نفر در سال آینده به این مشکل افزوده می گردد.

این مقام مسئول خواستار اعطای مجدد اختیارات سلب شده از مناطق نفت خیز به منظور رفع مشکلات یاد شده گردید. وی همچنین افزود: مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب به عنوان بزرگ ترین تولید کننده نفت در کشور، سابقا جز هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران بوده که می بایست روال سابق جهت بسط ید مدیریت این شرکت تکرار شود.

مهندس هیهاوند مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجد سلیمان ضمن اشاره به سازمان ها و نهادهایی که از قانون نظام حقوق و دستمزد مستثنی هستند عنوان کرد: کارکنان نهادهای مزبور حقوق و مزایایی به مراتب بیشتر از شاغلین صنعت نفت دریافت می کنند.

وی ضمن ارائه گزارشی از وضعیت منابع انسانی این شرکت بیان کرد: ۲۵ درصد از کارکنان این شرکت در سقف حقوق فریز شده اند و ۱۰۰ درصد لایه مدیریتی و تصمیم ساز شرکت مسجد سلیمان نیز در سقف حقوق هستند. از مشکلات عدیده کارکنان نیز عدم دسترسی به مسکن مطلوب و ادوات ترابری ضعیف شرکت را برشمرد. مهندس هیهاوند در خاتمه سخنان خود گفت: این وضعیت وخیم به الگویی برای کارکنان جوان نیز بدل گردیده که این گروه را نیز از آینده کاری خود مایوس نموده است.

غلامرضا نورانی مدیر تولید شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب عنوان نمود: برخلاف موضوع سقف حقوق، عدم تعیین کف حقوق را نیز می توان به عنوان عاملی جهت بی انگیزه کردن نیروهای متخصص و جوان برای اشتغال در صنعت نفت تلقی نمود.

مهندس مدملی مدیر مالی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت: از جنبه مالی و ریالی می شود کل حقوق صنعتگران نفت را با ۱۰ هزار بشکه نفت و کل میزان سقف حقوق کارکنان را با ۱۲۸ بشکه نفت مساوی خواند. وی گفت: با وجود ۴۵ سال تحریم این کارکنان زحمتکش ذره ای کم کاری ننموده اند و ۳ میلیون بشکه تولید روزانه نفت، که همواره مورد هدف بوده را عملیاتی نموده اند.

سجاد محمدی رئیس امور ایثارگران شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب ضمن تبریک ولادت حضرت زینب (س) طی گزارشی از وضعیت ایثارگران این شرکت گفت: شرکت مناطق نفت خیز جنوب با داشتن۴۱۳۱ کارمند رسمی ایثارگر، ۳۷۱ نفر کارگر رسمی ایثارگر، ۴۳۶۰ نفر مشمولی بند (د) ایثارگران، ۱۴۹۳ نفر مشمولی بند (و) ایثارگران و  قریب به ۱۰۳۵۵ نفر ایثارگر به عنوان شاغل، در حال خدمات رسانی به بالغ بر ۴۰ هزار نفر از خانواده های این قشر از کارکنان می باشد.

وی افزود: تعداد شهدای مناطق نفت خیز جنوب بالغ بر ۳۰۰ نفر می باشد که این امور در حال خدمت رسانی به ۷۶ نفر از بازماندگان این شهدای عزیز می باشد.

در ادامه ایشان خاطر نشان کرد: طی مراجعاتی که به امور ایثارگران گردیده و از مهم ترین دغدغه های ایثارگران، هدیه ازدواج کارکنان فرزند جانباز مشمولین ماده ۴۹ می باشد که بر اساس مصوبه سال ۱۴۰۱ و ابلاغ تدوین مقررات صرفا جهت فرزندان شهید ابلاغ گردید و فرزندان جانباز از این هدیه محروم گردیده اند.

سجاد محمدی بر اساس فصل ۹ مجموعه مقررات اداری و استخدامی حداقل حقوق مستمری صنعت نفت اذعان داشت: کمک هزینه معیشت والدین شهدا می بایست به عنوان مابه التفاوت به والدین شهدا پرداخت گردد که تا کنون صورت نپذیرفته که نیاز به بازبینی مقررات احساس می گردد.

همزمان با این جلسه کارکنان صنعت نفت تجمعی آرام جهت مطالبه مسایل صنفی خود ترتیب داده بودند که به پیشنهاد مهندس دانشی جلسه متوقف شد و مهدی علی مددی به عنوان یک مقام عالی وزارتی در جمع کارکنان حضور پیدا کرده، و دستاوردهای اخیر مربوط به حوزه منابع انسانی که مطالبه کارکنان نیز بود را برای ایشان ارائه نمود.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=17088

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 5در انتظار بررسی : 5انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.