تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 19 شوال 1445 Saturday, 27 April , 2024
1
تأکید مدیرعامل توسعه نیشکر بر چاپ و انتشار یافته‌های علمی محققان نیشکری؛شکرستان ایران با بذر دانایی شیرین می‌شود

شکرستان ایران با بذر دانایی شیرین می‌شود

  • کد خبر : 17060
  • 30 آبان 1402 - 23:54
شکرستان ایران با بذر دانایی شیرین می‌شود
امیدجنوب_ مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با بیان اینکه بخشی از فرایند «رشد تولید» در سال زراعی جاری ثمره کار پژوهشی است، بر ضرورت چاپ و انتشار یافته‌های علمی محقّقان نیشکری ‌تاکید کرد.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با بیان اینکه بخشی از فرایند «رشد تولید» در سال زراعی جاری ثمره کار پژوهشی است، بر ضرورت چاپ و انتشار یافته‌های علمی محقّقان نیشکری ‌تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب، به نقل از روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، دکتر عبدعلی ناصری در مراسم گرامیداشت هفته کتاب و کتاب‌خوانی که امروز یکشنبه (۲۸ آبان‌ماه) در مؤسسه تحقیقات و آموزش توسعه نیشکر برگزار شد، تخصّص و مهارت پژوهشگران این مؤسسه را گره‌گشای صنعت نیشکر برشمرد و تأکید کرد که این محقّقان، شکرستان ایران را با بذر دانایی، شیرین کرده‌اند.

وی ابراز امیدواری کرد که با نشر دانش و تجربه‌های گهربار محققان نیشکری، مسیر تعالی این صنعت استمرار یابد و در سال مزیّن به رشد تولید، با برنامه‌ریزی‌های مبتنی بر دانش روز، شاهد رونق دوچندان این صنعت و شکوفایی ایران اسلامی باشیم.

مدیرعامل توسعه نیشکر کار تحقیقاتی در صنعت نیشکر را ریشه‌ای و زمینه‌ساز عبور از بحران‌ها عنوان کرد و گفت، اگر اقدامات پژوهشی مؤسسه تحقیقات نیشکر در به‌کارگیری روش‌های نوین آبیاری و سایر شیوه‌های کاربردی نبود، به‌راحتی نمی‌توانستیم بحران‌ها را پشت سر بگذاریم.

ناصری به پژوهشگران نیشکری توصیه کرد که مطالعات و پژوهش‌های علمی خود را در حوزه‌های مختلف در قالب کتاب و مقاله منتشر کنند و تجربیه‌های حاصل شده را با سایر همکاران به اشتراک بگذارند.

وی در پایان به تولید واریته‌های مقاوم با شرایط اقلیمی خوزستان اشاره کرد و گفت که بر پایه این پژوهش‌ها و تحقیقات کاربردی، آینده شیرینی برای صنعت نیشکر پیش‌بینی می‌شود.

ضرورت به‌روزرسانی دانش و آگاهی محققان نیشکری
در ادامه این مراسم، مدیرعامل مؤسسه تحقیقات و آموزش توسعه نیشکر نیز ضمن تبریک فرارسیدن هفته کتاب و کتاب‌خوانی، به اهمیت کتاب در آموزه‌های اسلامی اشاره کرد و گفت که خداوند متعال به «قلم و آنچه می‌نویسد» سوگند یاد کرده که نشان از جایگاه و اهمیت والای آن دارد.

دکتر آقاجان بهادری آفت دانش را بر اساس آموزه‌های دینی، فراموشی عنوان کرد و گفت که کتاب‌خوانی و مطالعه و حرکت در این مسیر، ابزاری برای داشتن جامعه‌ای علمی و فرهیخته است.

وی در ادامه عنوان کرد که نوشته‌های نویسندگان و محققان باید مؤثر، کاربردی و مسئله‌محور باشد تا مشکلی از مشکلات جامعه حل شود و در مسیر رشد و تعالی قرار گیرد.

مدیرعامل مؤسسه تحقیقات و آموزش توسعه نیشکر در پایان ضمن تأکید بر به‌روزرسانی دانش و آگاهی محققان نیشکری، اظهار کرد که اگر قرار است در مسیر دانش حرکت نماییم باید آگاهی خود را باتوجه ‌به ظرفیت‌ها و مسائل مورد نیاز توسعه دهیم و به آخرین یافته‌های علمی دسترسی داشته باشیم.

در پایان این مراسم، مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی از خانم‌ها زینب ناصری، فاطمه موسوی و نسیم خاکسار دهنوی از همکاران بخش انتشارات مؤسسه تحقیقات قدردانی کرد. همچنین دکتر بهنام کرمی، امیرعباس آبین و حمیده عباسی به‌عنوان سه کتاب‌خوان برتر معرفی و تجلیل شدند.

بر اساس این گزارش، کتابخانه مؤسسه تحقیقات نیشکر ۱۱ هزار عنوان کتاب به زبان فارسی و انگلیسی دارد؛ این مؤسسه به‌عنوان دپارتمان علمی معتبر در منطقه شناخته شده و با بهره‌گیری از صدها محقق و پژوهشگر، تلاش‌های مستمری برای بهره‌وری نیشکر در همه بخش‌ها انجام می‌دهد.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=17060

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 4در انتظار بررسی : 4انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.