تاریخ : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 29 شوال 1445 Tuesday, 7 May , 2024
5

شهرستان هویزه دومین میزبان جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان عربی بود

  • کد خبر : 15639
  • 10 اسفند 1401 - 15:20
شهرستان هویزه دومین میزبان جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان عربی بود
امید جنوب - سلسله برنامه‌های مربوط به جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان عربی دوشنبه شب ۸ اسفندماه ۱۴۰۱ در شهرستان هویزه ادامه یافت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، دومین محفل شعرخوانی از سری برنامه‌های بین‌المللی شعر رضوی به زبان عربی با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و هنرمندان، شاعران، متولیان و پیشکسوتان شعر استان در شهرستان هویزه برگزار شد.

در این جشنواره که در تالار فدک اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان هویزه برگزار شد، شاعران عرب خوزستان به قرائت سروده‌های خود در مدح امام رضا (ع) پرداختند و در پایان نیز از تعدادی از شاعران استانی و شهرستان تقدیر شد.

مجید منادی، معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان در این مراسم به وجود نورانی بارگاه مقدس امام رضا(ع) و برکاتی که این امام همام برای ایران اسلامی با خود به ارمغان آورده اشاره کرد و از اهمیت شناخت سیره و حیات و ترویج فضائل و ابعاد مختلف زندگانی امام هشتم در حوزه های فرهنگی و هنری سخن گفته و بیان داشت از جمله این موارد، مبحث شعر و ادب است که در این مقوله خوشبختانه در تمام نقاط کشور عزیزمان شاهد جذابیت و استقبال خاصی از سوی مردم فرهنگ دوست ایران اسلامی هستیم.

در پایان برنامه پس از شعرخوانی شعرای عرب خوزستان، در راستای تجلیل از خانواده های شاعران متوفی و پیشکسوتان شعر و ادب و همچنین شاعرانی که در مراسم شعر خوانی نمودند با اهدای تندیس و لوح سپاس از خدمات آنان تقدیر شد. 

گفتنی است مراسم افتتاحیه سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان عربی و نخستین محفل شعرخوانی این جشنواره (۲۴ اسفند) به میزبانی شهرستان باوی و با حضور مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) برگزار شد.

همچنین برنامه‌ریزی شده است که دیگر محافل شعرخوانی جشنواره شعر رضوی به زبان عربی در شهرستان‌های دزفول، بهبهان و شوش برگزار شود که مراسم شوش همزمان با اختتامیه این دوره از جشنواره خواهد بود که در آرامگاه دعلبل خزاعی برگزار می‌شود.

در این جشنواره ۱۷۰ اثر در دو بخش شعر فصیح و شعبی به دبیرخانه این جشنواره از ایران و ۱۱ کشور جهان همچون چاد، ساحل عاج، لبنان، سوریه، عراق، فلسطین، یمن، امارات و … ارسال شد که پس از داوری آثار توسط داوران بین‌المللی ۱۵ اثر در بخش شعر فصیح و ۱۵ اثر نیز در بخش شعر شعبی جهت حضور در مرحله پایانی این جشنواره پذیرفته شد که از هر بخش ۳ اثر به عنوان برگزیده معرفی می‌شوند و تعدادی نیز شایسته تقدیر خواهیم داشت.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=15639

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.