تاریخ : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 26 شوال 1445 Saturday, 4 May , 2024
6
از سوی پژوهشگر برتر سال 1400 شرکت ملی حفاری به ثبت رسید

تولید گریس پمپ هیدرولیک با دبی متغیر صنعتی

  • کد خبر : 6382
  • 24 آذر 1400 - 13:51
تولید گریس پمپ هیدرولیک با دبی متغیر صنعتی
امید جنوب _ یکی از کارشناسان ارشد مدیریت نگهداری و تعمیرات شرکت ملی حفاری ایران با تولید گریس پمپ هیدرولیک دبی متغیر صنعتی، موفق به ثبت ششمین اختراع خود در زمینه علوم هیدرولیک و مکانیک در اداره ثبت اختراعات کشور شد.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب_ شرکت ملی حفاری ایران عبدالله ارزانی که دارای مدرک کارشناسی ارشد مکانیک است و در اداره تعمیرات و نگهداری تاپ درایو مدیریت نت مشغول به کار می باشد در هفته پژوهش بر اساس شاخص ها و ارزیابی های به عمل آمده به عنوان پژوهشگر برتر سال ۱۴۰۰ شرکت مورد تقدیر قرار گرفت.

وی درباره رونمایی از اختراع جدیدش توضیح داد: گریس پمپ هیدرولیک دبی متغیر صنعتی جهت عملیات گریس کاری به طور پیوسته در فواصل زمانی متناوب با مقدار مشخصی بوده که منجر به گریس کاری یکنواخت و در نتیجه بهبود عمر ماشین می شود.

ارزانی گفت: در هر کجا که قطعات، شامل چرخ دنده ها و بلبرینگ یا سطوحی که نسبت به یکدیگر حرکت نسبی دارند، نیاز به روانکاری، برای ایجاد فیلم روانکار بین این سطوح و قطعات الزامی می گردد. عدم روانکاری صحیح ماشین آلات، کاهش راندمان، تماس فلز با فلز، فرسایش، بالا بردن هزینه های نگهداری و تعمیرات و همچنین مصرف انرژی بالا تر در دید کلان را به دنبال خواهد داشت.

این مخترع جوان افزود: به همین علت برای کاهش اصطکاک و سایش سیستم‌های مکانیکی که بیشتر در کارخانه‌های مختلف و دستگاه هایی که در شرایط سخت مورد استفاده واقع می‌شود، نیاز به سیستم روانکاری مناسب است تا به صورت بهینه عمل کنند.

وی اظهار کرد: گریس پمپ هیدرولیک با دبی متغیرصنعتی به صورت یک پکیج به هم پیوسته است که شامل سیلندر و پیستون، عملگر هیدرولیک، صفحات نگهدارنده، آب بندها، شیرالات هیدرولیک، مسیرهای انتقال روغن و … می باشد و دارای قابلیت تعویض سیلندر و پیستون برای دبی های بیشتر یا کمتر و نیز مجموعه کنترل اتوماتیک است که تحت اختیار اپراتور بوده و قادر می باشد میزان دبی گریس متناسب با شرایط کاری سیستم را تزریق کند.

ارزانی با قدردانی از همکاری موثر رئیس اداره تعمیرات و نگهداری تاپ درایو و همچنین مساعدت های بیدریغ رئیس و کارکنان واحد تراشکاری مدیریت نت شرکت، دیگر اختراعاتش را شامل « ساخت مه پاش هوشمند خانگی با قابلیت ذخیره انرژی آب» ، « ساخت گریس پمپ پنوماتیک با قابلیت شمارش دفعات پمپاژ» ، « سیستم روانکاری اتوماتیک کپ بالایی تاپ درایو وارکو» ، « ساخت پمپ هیدرولیک تیغه ای با افزایش راندمان» و « بهینه سازی سیستم روانکاری گیربس تاپ درایو mh مستقل از واحد hpu» برشمرد.

پژوهشگر برتر سال ۱۴۰۰ شرکت ملی حفاری ایران همچنین به تهیه و انتشار سه مقاله علمی و پژوهشی اشاره کرد و گفت: مقاله تحت عنوان « بررسی علل اختلال در پمپ های پیستونی دبی متغیر a10vso28 در شرکت ملی حفاری ایران) در سال ۲۰۱۷ در کنفرانس علوم فنی و مهندسی دانشگاه استانبول ترکیه، « طراحی و ساخت سیستم روانکاری گیربکس تاپ درایو mh مستقل از واحد hpu » سال ۲۰۱۹ در ششمین کنگره مرکز مطالعاتی صنعت حفاری ایران و « بررسی علل اختلال در پمپ های تیغه ای pollard)) در سال ۲۰۱۶ در سومین کنفرانس سراسری توسعه محوری عمران، معماری، برق و مکانیک ایران انتشار یافت.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=6382

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.