تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 19 شوال 1445 Saturday, 27 April , 2024
2
رییس اتاق بازرگانی اهواز:

تولید “بدون کارخانه” در خوزستان نیاز به حمایت و ظرفیت‌سازی دارد

  • کد خبر : 16909
  • 21 شهریور 1402 - 11:20
تولید “بدون کارخانه” در خوزستان نیاز به حمایت و ظرفیت‌سازی دارد
امید جنوب - رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز «تولید بدون کارخانه» را هدف‌گذاریی برای راه‌اندازی و فعالیت بخش بزرگ‌تری از خطوط تولید صنایع دانست و گفت: حمایت ،تقویت و ظرفیت سازی در این راستا ضروری است تا از این طریق این سیاست به مکملی برای «پروژه افزایش عمق ساخت داخل» تبدیل شود.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب، محمد جواد امانی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت اصول کلی «تولید بدون کارخانه» را طی سال‌های گذشته ابلاغ کرده است بیان کرد: بر اساس دستورالعمل مربوط به تولید بدون کارخانه که از سوی این وزارتخانه ابلاغ شده، واحدهای تولیدکننده می‌توانند بخشی از خطوط تولید راکد یا فعال خود را در اختیار متقاضیان فعالیت در حوزه تولید بدون کارخانه قرار دهند.

وی ادامه داد: توسعه این نوع کسب و کار علاوه بر رشد اقتصادی به کاهش نرخ بیکاری در استان، کمک قابل توجهی خواهد کرد.

وی افزود: طبق بند سه آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۳۲ قانون مالیات‌های مستقیم، پروانه بهره‌برداری ملاک استفاده از معافیت‌های مالیاتی است و مجوزهای تولید قراردادی برای سازمان امور مالیاتی به عنوان مجوز بهره‌برداری محسوب نشده و واحدهایی که به تولید بدون کارخانه رو آورده‌اند، عملا مشمول معافیت‌های مالیاتی نخواهند شد.

لزوم اصلاح برخی قوانین برای اجرای طرح تولید بدون کارخانه

امانی با اشاره به لزوم ارائه پیشنهاد به دولت جهت اصلاح برخی قوانین و برخورداری واحدهای تولید بدون کارخانه از برخی معافیت‌های مالیاتی، ادامه داد: تهیه این پیشنهادات از سوی کمیسیون‌های تخصصی اتاق بازرگانی اهواز و همچنین دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در دستور کار است.

وی در خصوص واحدهایی که از مجوز تولید بدون کارخانه استفاده می‌کنند بیان کرد: اگر به این واحدها معافیت مالیاتی تعلق گیرد، قیمت تمام شده محصولات این واحدها بسیار پایین‌تر از سایر واحدها خواهد بود و این موضوع و پیشنهاد آن باید سنجیده و کارشناسی شده باشد.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب، مجوز تولیدات بدون کارخانه عنوان مدل جدیدی از کسب و کار است که در سال‌های گذشته توسط برخی تولیدکنندگان مورد توجه قرار گرفته که با اتخاذ استراتژی برون‌ سپاری کامل بخش ساخت و توجه به بخش‌های دیگر زنجیره تولید که ارزش بیشتری برای بنگاه دارند، سودآوری مناسبی را برای کسب و کار خود ایجاد نموده‌اند.

مجوز تولید بدون کارخانه در واقع سیستمی ایجاد می‌کند که برای تولید یک محصول احتیاجی به سرمایه‌گذاری جدید در زمین، تاسیسات و ماشین آلات نیست و از زیرساخت‌های موجود با تبدیل‌ ظرفیت‌های بالقوه موجود به بالفعل استفاده می‌گردد.

تاکنون، آمار دقیقی از صدور مجوزهای مربوط به تولید “بدون کارخانه” در استان خوزستان وجود ندارد.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=16909

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 3انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.