تاریخ : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 1 ذو القعدة 1445 Wednesday, 8 May , 2024
4
در نشست پارك پرديس معاونت علمي فناوري رياست جمهوري و پژوهش و فناوري مناطق نفت خيز مطرح شد؛

تدوین مدلی نو از قراردادهای پژوهشی با هدف تسهیل در رفع نیازهای فنآورانه صنعت نفت

  • کد خبر : 14362
  • 27 شهریور 1401 - 11:03
تدوین مدلی نو از قراردادهای پژوهشی با هدف تسهیل در رفع نیازهای فنآورانه صنعت نفت
امید جنوب - با هدف تدوين مدلي نو از قراردادهاي پژوهشي منطبق بر بهبود فرايند هاي قراردادي موجود و تسهيل در فرآيند شناخت مراكز دانش بنيان توانمند؛ اولين نشست تخصصي مشترك پژوهش و فنآوري شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب با جمعي از مسئولين پارك پرديس معاونت علمي فناوري رياست جمهوري و كارشناسان امور حقوقي مناطق نفت خيز جنوب برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب به نقل از روابط عمومی مناطق نفت خیز جنوب، در این نشست طرفین در خصوص تسهیل استخدام فنآوری در جهت حل مسائل و چالش های حوزه ی بالادستی صنعت نفت به بحث و گفتگو پرداختند.

رئیس پژوهش و فنآوری شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در این جلسه ضمن تأکید بر استفاده از تجربه و الگوهای موفق اجرایی پیشین طرفین در زمینه حل مسائل و چالش ها و استخدام فنآوری های نو در صنعت اظهار داشت : در مقطع کنونی و براساس نیازهای پیش رو لزوم اصلاح فرآیندها و تدوین مدل های نو همکاری منطبق بر قوانین با رویکرد بهبود زمان انعقاد قرارداد، شناخت دقیق مراکز دانش بنیان توانمند و نظارت بر خط اجرای پروژه ها بیش از پیش ضروری است .

دکتر محمد گلستان باغ با تأکید بر اولویت بهره مندی از شرکت های دانش بنیان بومی در حل مسائل پیش رو عنوان داشت: سیاست اجرای پایلوت های فنآورانه و تعریف پژوهش های خروجی محور با دستاوردهای کمی، ملموس و با ارزش افزوده مشخص در راستای اهداف اصلی سازمان مهمترین ویژگی و هدف فعالیت ها و قراردادهای پژوهشی پیش رو خواهد بود. وی با اشاره به تعامل کامل با مراکز توانمند علمی و ایجاد بستر مناسب جهت مشارکت عادلانه آنها در مسیر تحقق برنامه های پیش رو اظهار امیدواری نمود که در کنار همکاری های پیش رو با مراکز دانش بنیان و پارک های علم فنآوری، ارائه قراردادهای پژوهشی متنوع و ظرفیت قراردادهای تولید باراول در نهایت منجر به حل مسائل و رسوخ فنآوری به صنعت با شاخص هایی از قبیل کسب دانش فنی، بومی سازی، ارتقاء و استخدام فنآوری، تولید پایلوت های فنآورانه و تجاری سازی در بستر زیست بوم گردد.

همچنین مهندس یزدان پور، رئیس امور قراردادهای مناطق نفت خیز جنوب نیز ضمن استقبال از رویکرد توافق نامه های هدفمند و مدل های قراردادی ارائه شده، آمادگی امور حقوقی و قراردادی این شرکت را در بررسی و تدوین مدل های نو همکاری منطبق بر قوانین و قواعد جاری حقوقی اعلام نمود .

در ابتدای این جلسه نیز مسئولین پارک پردیس معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری با اشاره به نقش حمایتی خود از شرکت های دانش بنیان به ارائه پیشنهاداتی در خصوص تدوین مدل های قراردادی و توافق نامه های فی ما بین بر پایه رفع نیازهای فنآورانه بر اساس حداقل زمان رفع نیاز و فرآیند شناسایی دقیق مراکز توانمند دانش بنیان پرداختند.

اضافه می شود در این جلسه دکتر عسگری مدیرکل سرمایه گذاری و بومی سازی فناوری، مهندس علیپور مدیر توسعه بازار شرکت های دانش بنیان و برخی دیگر از مسئولین پردیس معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری حضور داشتند.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=14362

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.