تاریخ : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 23 شوال 1445 Wednesday, 1 May , 2024
3
در بازدید مدیر کل میراث فرهنگی استان خوزستان از موزه کارخانه برق مسجدسلیمان عنوان شد؛

ابراز خرسندی از تبدیل اماکن صنعتی قدیمی نفت به موزه

  • کد خبر : 15380
  • 25 بهمن 1401 - 14:17
ابراز خرسندی از تبدیل اماکن صنعتی قدیمی نفت به موزه
امید جنوب - مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان از موزه کارخانه برق مسجدسلیمان به عنوان اولین کارخانه گازی تولید برق خاورمیانه بازدید نمود .

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب ” دکتر محمد حسین ارسطو زاده که به همراه جمعی از کارشناسان آن اداره کل از این کارخانه بازدید می نمود با توضیحات حمید احمدی کارشناس موزه نفت مسجدسلیمان در جریان تاریخچه احداث، فعالیت و توقف فعالیت های این کارخانه که نقش بسزایی در تأمین انرزی الکتریکی مورد نیاز صنعت نفت مسجدسلیمان در اوایل شکل گیری این صنعت داشت، قرار گرفتند .

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان طی گفتگویی با خبرنگار پایگاه خبری شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان،کارخانه برق تمبی را نماد بالندگی صنعت نفت خواند و بر خرسندی آن اداره کل از تبدیل اماکن قدیمی صنعت نفت به موزه جهت انتقال تاریخچه و روند فعالیت ها به نسل های آینده تأکید نمود .

محمد حسین ارسطو زاده افزود : صنعت نفت ، نقشی بسزا و تعیین کننده در شکل گیری تحولات و پیشرفت های اقتصادی و اجتماعی کشورمان داشته و راه اندازی چنین موزه هایی موجب افزایش آگاهی مردم نسبت به ایفای نقش این صنعت تاثیر گذار در تاریخ معاصر کشورمان می گردد .

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=15380

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.