تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024
7

آبادان آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی

  • کد خبر : 9465
  • 29 اسفند 1400 - 12:55
آبادان آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی
امید جنوب _ آبادان با زیبایی‌های طبیعی، تاریخی، گردشگری، تجاری و معنوی خاص آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی است.

به گزارش امید جنوب، بهترین زمان برای عزیمت و تفریح در آبادان روزهای پایانی اسفندماه و ابتدای فروردین است.آبادان با مردمی خونگرم و دوست داشتنی با ده‌ها جاذبه دیدنی و طبیعی و یادمان‌ها و مکانهای به جا مانده از رشادت‌های رزمنگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس، مسافران و گردشگران نوروزی را به سوی خود فرا می‌خواند.

شهرستان آبادان شبه جزیره‌ای بسیار زیبا است که به طول ۴۶ کیلومتر و عرض سه کیلومتر در دلتای اروندرود بین رودهای بهمنشیر، کارون و اروند و در ۱۱۶کیلومتری اهواز در دهانه ورودی خلیج فارس در همسایگی کویت و عراق قرار دارد.

آبادان از سمت شمال به شهرستان‌های شادگان و خرمشهر از شرق به شهرستان ماهشهر و رودخانه بهمنشیر، از جنوب به خلیج فارس و از غرب به کشور عراق و اروند رود محدود است.

حصیربافی از صنایع دستی مهم منطقه است و بافت انواع دست سازهای این صنعت به واسطه وفور نخل‌های خرما در منطقه گسترش یافته است.مدرسه مهرگان، بقعه خضر، موزه آبادان، مسجد رنگونیها، سینما نفت و ساختمان آموزشگاه فرهنگ برخی از مکان‌های دیدنی و تاریخی شهرستان آبادان به شمار می آیند.

از مکانهای دیدنی و طبیعی آبادان می توان از ساحل بسیار زیبای رودخانه های اروند و بهمنشیر نام برد که با شناختی هر چند اولیه می توان از مکانهای بی بدیل آن برای ماهیگیری و تفریح استفاده کرد.

بازارچه های متعددی در مرکز شهر از جمله بازار ته لنجی‌ها نیز هر روزه مملو از جمعیت است و انواع کالاهای مصرفی، تجاری، پوشاک و لوازم آرایشی خارجی و وارداتی مورد نیاز در این بازار را تهیه می‌کنند.

نخلستان‌های اطراف شهر در حاشیه رودخانه های اروند و بهمنشنیر از دیگر مکانهای طبیعی شهرهای آبادان و خرمشهر است که مطمئنا در دیگر نقاط کشور قابل یافتن نیستند.

دبیر ستاد نوروزی آبادان ار آمادگی این شهرستان برای پذیرایی از میهمانان نوروزی خبر داد و گفت: ۲۰ عنوان برنامه با رویکرد فرهنگی، هنری و مناسبتی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراکز تفریحی، پارک‌ها و اماکن اسکان میهمانان نوروزی در آبادان پیش بینی شده است. 

سید شمس‌الدین نوربخش روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهارداشت: آبادان پیش از فراگیری کرونا به واسطه وجود جاذبه دیدنی و تاریخی و گردشگری دفاع مقدس آبادان همه ساله بویژه در ایام نوروز میزبان هزاران مسافر و گردشگر و اعضای کراوانهای راهیان نور بود.

وی به برقراری گشت دریایی با ظرفیت ۲۰۰ نفر درهر سفر گردشگری در اروندرود، برقراری تورهای تفریحی آبی در ساحل بهمنشیر، بازدید از پالایشگاه آبادان و تور گردشگری شهری به منظور معرفی جاذبه‌های شهری آبادان اشاره کرد و افزود: بیش از ۹۰۰ تخت اقامتی در هتل‌های آبادان آماده پذیرش میهمانان نوروزی شده است.

نوربخش گفت: جشن‌های مفرح در مناطق کم بضاعت و بی بضاعت و محروم در راستای مسوولیت های اجتماعی در روستاهای آبادان با کمک جمعی از هنرمندان برگزار خواهد شد.

وی اجرای جشنواره‌های صنایع دستی و بومی و محلی، کارناوال شادی و عیادت از بیماران، اجرای عروسک های غول پیکرو تئاتر خیابانی را از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده در تعطیلات نوروز اعلام کرد و افزود: نمایشگاه صنایع دستی و گل و گیاه و جنگ شادی در مناطق مختلف شهر برنامه ریزی شده است.  

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=9465

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.