تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024
7
معاون وزیر در امور برق و انرژی:

وزارت نیرو نگاه ویژه ای به خوزستان دارد

  • کد خبر : 5133
  • 21 آبان 1400 - 12:06
وزارت نیرو نگاه ویژه ای به خوزستان دارد
امید جنوب - معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی، گفت: خوزستان، استان بسیار مهمی است و وزارت نیرو نگاه ویژه ای به این استان دارد.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب ، به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خوزستان؛ مهندس همایون حائری در سفر به شهرستان های شوش و کرخه و بررسی وضعیت برق این دو شهرستان، احداث پست ۴۰۰ کیلو ولت در این منطقه را ضروری دانست و گفت: با احداث آن، کیفیت برق در شمال خوزستان تحت تاثیر قرار خواهد گرفت، ضمن اینکه این پست رینگ برق شمال خوزستان را تکمیل خواهد کرد.
حائری افزود: طبق برنامه وزارت نیرو مبنی بر افزایش ۳۰ هزار مگاوات نیروگاه جدید طی چهار سال، خوزستان از این میزان ظرفیت جدید نیروگاهی، سهم بسزایی خواهد داشت.
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی همچنین از احداث ترانس دوم پست آهودشت خبر داد و اظهار کرد: برای احداث این پست، به تقویت خط ۱۳۲ کیلو ولت نیاز است که در حال پیگیری آن هستیم.

رحیم کعب عمیر، نماینده مردم شوش وکرخه درمجلس شورای اسلامی نیز در حاشیه این بازدید گفت: سفر معاون وزیر نیرو به شهرستان شوش را گامی مهم در راستای بررسی و حل مشکلات برق شمال خوزستان عنوان کرد و با تقدیر از تلاش های شبانه روزی مجموعه شرکت توزیع نیروی برق خوزستان در راستای محرومیت زدایی و توسعه روستایی در سطح استان گفت: با اجرای طرح های مصوب، پیش بینی می شود شاهد تحول بزرگی در بخش شبکه توزیع برق شهرستان های شوش و کرخه باشیم.

همچنین دراین مراسم، دکتر غزی فرماندار شهرستان شوش از خدمات و فعالیت های جهادی و رسیدگی به مناطق محروم منطقه در دو سال اخیر شرکت توزیع نیروی برق خوزستان تقدیر کرد.

دکتر علی خدری، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان نیز در این سفر از اختصاص ۱۳۰ کیلومتر کابل خودنگهدار نصب و ۲۰۰ کیلومتر کابل دیگرجهت تکمیل پروژه سیم به کابل به این دو شهرستان خبر داد و گفت: با توجه به این که شهرستان شوش به عنوان مهد تمدن شناخته می شود لذا زیباسازی منظر شهری آن ضروری بوده و در این راستا با جمع آوری شبکه سیمی هوایی، کابل خود نگهدار جایگزین آن خواهد شد که طبق پیش بینی در مدت ۸ ماه این پروژه به انجام می رسد و به طور کلی، تحول عظیمی در شبکه برق و تولید انرژی این شهرستان رخ می دهد.

خدری اضافه کرد: با توجه به جدول آماری بهره برداری، مدیریت برق شهرستان شوش توانست در ۸ ماهه نخست سال، پروژه های توسعه ای در ۲۸ روستای شهرهای شوش و کرخه را اجرایی نماید.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=5133

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.