تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 19 شوال 1445 Saturday, 27 April , 2024
2

۱۳ مدرسه خیر ساز در اهواز در انتظار نصب انشعاب آب و برق هستند

  • کد خبر : 11584
  • 24 خرداد 1401 - 12:33
امید جنوب- رییس اداره آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز گفت: ۱۳ مدرسه خیر ساز در این ناحیه آموزشی وجود دارد که به دلیل همکاری نکردن از سوی شرکت‌های مربوطه برای ایجاد انشعاب آب و برق، تاکنون بهره برداری نشده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب به نقل از ایرنا صادق نیسی گمراوی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: طبق دستورالعمل مصوب، خیران مدرسه ساز از پرداخت هزینه انشعاب مدارسی که می‌سازند معاف هستند و  شرکت های آب و برق باید انشعاب را بدون دریافت هزینه از خیر، نصب کنند.

وی افزود: متاسفانه در مواردی همکاری نکردن این شرکت‌ها باعث می‌شود تا مدارس خیر ساز مورد استفاده و بهره برداری قرار نگیرند این در شرایطی است که نیاز مبرم به فضای آموزشی جدید در این ناحیه آموزشی وجود دارد.

گمراوی در ادامه با بیان اینکه ۲۴ مدرسه قدیمی و فرسوده در این ناحیه آموزشی وجود دارد ادامه داد: برخی مدارس به حدی فرسوده هستند که حضور دانش آموزان در این مدارس بسیار خطرناک است.
رییس اداره آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز افزود: با توجه به مهاجرت زیاد و بدون پیش بینی جمعیت به مناطق زیرپوشش ناحیه یک آموزش و پرورش اهواز، کمبود فضای آموزشی در این منطقه بسیار مشکل ساز شده است، لذا ایجاد فضای آموزشی جدید در این منطقه بسیار نیاز است.

گمراوی بیان کرد: به عنوان مثال در منطقه اکباتان اهواز با یکهزار و ۵۰۰ خانوار یک مدرسه وجود ندارد. ۳۰ مدرسه خیر ساز هنوز تکمیل نشده و با معضل بزرگی با فضای آموزی در این ناحیه روبه رو هستیم.

شهرستان اهواز دارای چهار ناحیه آموزشی است که ناحیه یک آموزشی اهواز به دلیل وجود شهرک‌های تازه ساز و وجود مناطق کم برخوردار با داشتن بیش از ۸۵ هزار دانش آموز زیرپوشش، یکی از پر تراکم ترین نواحی آموزشی اهواز است.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=11584

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.