تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 19 شوال 1445 Saturday, 27 April , 2024
5

فولاد خوزستان لیدر بازار شمش فولادی در ایران/ پیشتازی «فخوز» در تامین نیازهای بازار

  • کد خبر : 17031
  • 02 آبان 1402 - 9:14
فولاد خوزستان لیدر بازار شمش فولادی در ایران/ پیشتازی «فخوز» در تامین نیازهای بازار
امید جنوب - شرکت فولاد خوزستان در ۷ ماهه نخست ۱۴۰۲ بزرگ‌ترین تامین‌کننده نیاز بازار داخلی به شمش فولادی بوده و با فاصله زیاد نسبت به سایر فولادسازان، ۱۹.۲ درصد کل حجم معاملات شمش فولادی در بورس کالا را به خود اختصاص داده است.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب؛ این شرکت همچنین سهم ۳۲.۴ درصدی از تامین نیازهای بازار داخلی به تختال داشته است. کل حجم معاملات محصولات فولاد خوزستان در رینگ داخلی بورس کالا (شامل آهن اسفنجی، شمش فولادی و تختال) در این مدت ۱،۲۳۵،۵۷۰ تن بوده است.

فولاد خوزستان در حالی در بالاترین سطح به تامین نیازهای بازار داخلی پرداخت که با محدودیت‌های شدید برق نیز مواجه بود و ۵۴۰ هزار تن از تولید برنامه‌ریزی‌شده خود را به واسطه این محدودیت‌ها در نیمه نخست امسال از دست داد.

حجم معاملات شمش فولادی این شرکت در رینگ داخلی بورس کالا در ۷ ماهه نخست امسال با رشد ۱۲.۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به بالغ بر ۷۶۵ هزار تن رسید. 

در ۷ ماهه نخست سال جاری، در مجموع ۳،۹۸۹،۸۹۵ تن شمش فولادی در رینگ داخلی بورس کالا معامله شده است که سهم فولاد خوزستان از کل معاملات شمش ۱۹.۲ درصد بوده است. این شرکت با فاصله زیاد نسبت به رقبا، بالاترین سهم را در تامین نیازهای بازار داخلی به شمش فولادی داشته است.

همچنین از ابتدای فروردین تا انتهای مهرماه سال جاری، درآمد فولاد خوزستان از محل فروش شمش فولادی در رینگ داخلی بورس کالا با جهش ۶۸.۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۱۵ هزار و ۸۵۱ میلیارد تومان رسیده است.

در این دوره، کل ارزش معاملات شمش فولادی در بورس کالا ۸۰ هزار و ۳۵۴ میلیارد تومان بوده که فولاد خوزستان ۱۹.۷ درصد ارزش بازار داخلی شمش را به خود اختصاص داده است و از حیث ارزش معاملات شمش فولادی نیز این شرکت با فاصله قابل توجه نسبت به سایر رقبا، پیشتاز بوده است.

شرکت فولاد خوزستان‌ یکی از تامین‌کنندگان بزرگ نیاز بازار به تختال و آهن اسفنجی نیز بوده و از ابتدای فروردین تا انتهای مهرماه امسال ۲۷۰ هزار تن تختال و بیش از ۲۰۰ هزار تن آهن اسفنجی این شرکت در بورس کالا معامله شده است. گفتنی است در ۷ ماهه نخست امسال ۳۲.۴ درصد از کل حجم معاملات تختال در رینگ داخلی بورس کالا به فولاد خوزستان اختصاص داشته است.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=17031

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 3انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.