تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024
6

کلانشهر اهواز در ساماندهی مشاغل پیشرو است

  • کد خبر : 8780
  • 03 اسفند 1400 - 16:45
کلانشهر اهواز در ساماندهی مشاغل پیشرو است
امید جنوب_ پیش از ظهر امروز ۳ اسفند ۱۴۰۰ جمعی از خبرنگاران از سازمان میادین شهرداری اهواز دیدن کرده و در جریان اقدامات انجام شده توسط این سازمان قرار گرفتند.

علی جاسمی پور سرپرست سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اهواز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: مجتمع آهن فروشان و بنکداران از مجتمع های قوی در اهواز هستند که توانستیم آنها را ساماندهی و به وضعیت مطلوب برسانیم.

وی با بیان اینکه انتفاع شهری اولویت ماست، تصریح کرد: سعی کردیم همه مجتمع ها و مشاغل مزاحم را ساماندهی و همه اصناف را دسته بندی نماییم تا آسیبی به فضای شهری وارد نشود.

سرپرست سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اهواز گفت: هدف ما این است تا پراکندگی اصناف را در اقصی نقاط شهر نداشته باشیم‌ و دسترسی ها قابل وصول تر باشد.

 جاسمی پور اظهار کرد: کلانشهر اهواز بعد از تهران دومین شهر در جابجایی اصناف است که توانسته موفق عمل کند، کلید این موفقیت همکاری بخش خصوصی در سنوات قبل است که ثمره آن پیشرو بودن اهواز در ساماندهی مشاغل شد.

وی با اشاره به بازار ضایعات فروشان و ساماندهی آنها گفت: احداث فاز دو مجتمع ضایعات فروشان را آغاز کرده ایم و برنامه داریم تا به زودی جابجا و مستقر شوند.

سرپرست سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اهواز در رابطه با بازارچه های محلی تصریح کرد: احداث  دو بازارچه در شرق و غرب اهواز با هزینه بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان بنا است جهت دسترسی راحت تر شهروندان به کالای مورد نیازشان احداث شود.

جاسمی پور بیان کرد: راه اندازی ون فود ها و ساماندهی آنها در اهواز و اخذ  تمامی مجوز های لازم در این خصوص الگویی برای دیگر کلانشهر ها شد و این برنامه در اهواز موفقیت آمیز بود.

وی عنوان کرد: طبق بند یک اساسنامه ساماندهی تمام مشاغل که دارای اتحادیه و صنف هستند بر عهده ما است و در خصوص ساماندهی دستفروشان سه بازارچه در نظر گرفته شده است.

سرپرست سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اهواز اضافه کرد: ما باید فضا را برای استقرار دستفروشان آماده کنیم که یکی از بازارها در پشت بیمارستان فاطمه زهرا (س)، انتهای فاز ۳ کوی ملت و سید خلف است که مکانها مشخص است.

وی با اعلام اینکه حدود ۴ هزار و ۲۰۰ مشاغل مزاحم در سطح شهر اهواز است، گفت: مصالح فروشان و سنگ فروشان از مشاغل مزاحم هستند و اقدامات اولیه ساماندهی آنها انجام شده است و تا سال آینده تمام مشاغل مزاحم ساماندهی می شوند.  

جاسمی پور ادامه داد: ساماندهی مشاغل خانگی یکی دیگر از وظایف سازمان است تا فضای لازم برای آنها در گرفته شود و اولین کار برپایی نمایشگاه ۳۵ روزه در پارک لاله اهواز ، همدلان توانمند و بازارچه کاج بانوان بدسرپرست و سرپرست خانوار بود که استقبال خوبی را شاهد بودیم.

سرپرست سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اهواز افزود: هدف ما این است تا حمایت از مشاغل خانگی و برپایی بازارچه ها به صورت مستمر باشد چرا که معتقدیم مشاغل خانگی باید دیده و حمایت شود و نگاه ما درآمدی نیست بلکه حمایتی است.

وی یادآور شد: به آرامی و با قدرت پیگیر راه اندازی بازارچه های مجازی هستیم، آنگونه که پیداست ساخت و ساز ممکن است هزینه بر باشد و بنا داریم از فضا و بستر مجازی  برای عرضه محصولات مستقیم و غیر مستقیم استفاده نماییم.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=8780

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.