تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 25 شوال 1445 Friday, 3 May , 2024
5
رییس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران اهواز، حمیدیه و کارون:

کاسه صبر بازنشستگان لبریز شد/ بازنشستگان کماکان در انتظار تحقق وعده افزایش حقوق

  • کد خبر : 11301
  • 10 خرداد 1401 - 16:58
کاسه صبر بازنشستگان لبریز شد/ بازنشستگان کماکان در انتظار تحقق وعده افزایش حقوق
امید جنوب - حمید باوی بحره گفت : متأسفانه دولت در زمینه افزایش حقوق به وعده خود تاکنون عمل نکرده و بازنشستگان و مستمری بگیران را به نان شب خود محتاج کرده است.

حمید باوی بحره در نشست خبری که امروز سه شنبه ١٠ خرداد برگزار شد اظهار کرد: متأسفانه دولت در زمینه افزایش حقوق به وعده خود تاکنون عمل نکرده و بازنشستگان و مستمری بگیران را به نان شب خود محتاج کرده است.

وی افزود: پس از تصویب تعیین حداقل مزد کارگران کشور از سوی شورای عالی کار ، افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی نیز در همان زمان و براساس مواد ۹۶ و ۱۱۱ سازمان تأمین اجتماعی و ماده ۴۱ قانون کار به میزان ۵۷.۴ درصد برای حداقل بگیران و ۳۸ درصد به اضافه ۵۱۵ هزار تومان برای سایر بازنشستگان به تصویب هیأت امنای سازمان تأمین اجتماعی رسید.

باوی بحره بیان کرد : متاسفانه از زمان تحویل لایحه افزایش حقوق به دولت بیش از ۴۰ روز می گذرد و وزیر کار و رییس سازمان تأمین اجتماعی نیز وعده اعمال افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی و صدور احکام و پرداخت مابه التفاوت فروردین را در دو روز پایانی اردیبهشت اعلام کردند.

رییس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران اهواز، حمیدیه و کارون تصریح کرد: متاسفانه اطاله زمان افرایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی باعث جریحه‌دار شدن احساسات جامعه بازنشستگی تامین اجتماعی در حوزه جغرافیایی ما شده است.

به گفته باوی بحره، این کار باعث افزایش احتمال تجمع بازنشستگان در کف خیابان به صورت دوچندان می شود زیرا تنها منبع درآمد این بازنشستگان همین مستمری ناچیز است.

وی افزود: بازنشستگان برای افزایش حقوق مصوب برای جبران هزینه های زندگی خود ازجمله تأمین مایحتاج ، هزینه های درمان ، پرداخت اقساط معوق خود برنامه ریزی کرده بودند.

رییس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران اهواز، حمیدیه و کارون ادامه داد: طولانی شدن روند تصویب افزایش حقوق از طرف دولت تمام شیرازه برنامه ریزی زندگی بازنشستگان که ۶۵ درصد آنها حداقل بگیر هستند را به هم ریخته است اما تلاش ما این بوده که مطالبات بازنشستگان را از طریق مراجع ذی صلاح و قانونی پیگیری کنم.

باوی بحره بیان کرد: آستانه تحمل بازنشستگان هم حدی دارد و اگر ده هزار بازنشسته تامین اجتماعی از این ظرفیت ۹۰ هزار نفری برای مطالبات خود در کف خیابان ظاهر شوند به طور حتم باعث بروز مشکلات و دردسرهای زیادی برای مسئولان سیاسی و اجرایی استان و سواستفاده صد انقلاب و شبکه های معاند می شوند.

وی اضافه کرد: این رویکرد دولت فضای حاکم بر استان را از طرف بازنشستگان تأمین اجتماعی ملتهب کرده و ما به عنوان نمایندگان آنها تلاش می کنیم این احساسات را مدیریت کنیم.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=11301

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.