تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024
5
معاون قوه قضائیه؛

کارکنان ثبت اسناد درصورت اقدام به تخلف حمایت نمی‌شوند

  • کد خبر : 9283
  • 19 اسفند 1400 - 16:33
کارکنان ثبت اسناد درصورت اقدام به تخلف حمایت نمی‌شوند
امید جنوب، معاون قوه قضائیه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: از کارکنان ثبت اسنادی که جرمی را مرتکب شده باشند هیچ اقدام حمایتی انجام نخواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب به نقل از ایرنا حسن بابایی روز پنجشنبه در حاشیه نشست قرارگاه جهاد کاداستر در محل گیت بوستان اهواز که با حضور جمعی از مدیران ادارات ثبت اسناد و املاک خوزستان برگزار شد، در جمع خبرنگاران بیان کرد: اعتقاد داریم که سلامت اداری باید حاکم باشد؛ اگر نیرویی مرتکب جرم و بزهکاری شود دادستان اقدام به تعقیب و پیگیری آن می کند.

وی با بیان اینکه در سفر خود به خورستان بررسی آخرین وضعیت حد نگاری را در دستور کار قرار داده ایم، اظهارداشت: ۸۷ درصد از عرصه های ملی خوزستان تثبیت و نقشه کاداس آنها تهیه شده است.

معاون قوه قضائیه اظهارداشت: صدور اسناد برای اراضی کشاورزی خوزستان با اعتبارات درنظر گرفته شده و  همکاری جهاد کشاورزی و امور اراضی به زودی شروع خواهد شد و امیدواریم بتوانیم این استان را به عنوان استان پیشرو در بحث حدنگاری ملی در سطح کشور معرفی کنیم.

وی افزود: سفر خود به خوزستان مصوب کردیم که اعتبارات تکمیل و راه اندازی سه واحد ثبتی در استان پرداخت شود تا خدمات رسانی خود را در استان شروع کنند.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه چند شهرستان خوزستان واحد ثبت اسناد و املاک ندارند و خدمات رسانی در این مناطق به کندی انجام می شود، گفت: دستور دادیم که برای شهرستان های فاقد واحد ثبتی، مکان یابی انجام شود تا در آینده نزدیک واحدهای ثبتی آنها راه اندازی شود.

وی افزود: هیاتی از تهران هفته آینده وارد خوزستان می‌شود تا برای املاکی که فاقد سند هستند تصمیم گیریهای لازم اتخاذ شود به عنوان مثال شهرستان رامشیر از جمله مناطق چالشی است که اغلب املاک این منطقه بدون سند هستند.

معاون قوه قضائیه با بیان اینکه برای جلوگیری از زمین خواری و ساحل خواری باید حدنگاری تکمیل شود، بیان کرد: یکی از اهداف حد نگاری این است که اسناد صادر، اراضی تثبیت و مالکیت ها مشخص شوند تا جلوی زمین خواری با این روش گرفته شود.

۲ روز گذشته یکی از کارکنان ثبت اسناد و املاک شهرستان بهبهان به اتهام مشارکت در تخلف نهرفروشی در این شهرستان بازداشت شد.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور دیروز در سفری ۲ روزه برای بررسی وضعیت صدور سند برای اراضی ملی و طبیعی وارد خوزستان شد.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=9283

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.