تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 19 شوال 1445 Saturday, 27 April , 2024
1
رییس مرکز بهداشت خوزستان:

واکسن آنفلوآنزا با تجویز پزشک تزریق شود

  • کد خبر : 16905
  • 21 شهریور 1402 - 11:12
واکسن آنفلوآنزا با تجویز پزشک تزریق شود
امید جنوب - رییس مرکز بهداشت خوزستان تزریق واکسن آنفلوآنزا با تجویز پزشک را ضروری عنوان کرد و گفت:هیچ گونه افزایش معناداری در بروز عفونت‌های تنفسی دراستان رخ نداده که به عنوان پیک یا شیوع آن در نظر گرفته شود البته انتظار رخداد این مساله وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب، دکتر پژمان بختیاری نیا یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران بیان کرد: ممکن است افزایش تعداد موارد مراجعه کنندگان و بروز بیماری تنفسی در برخی از روزهای اخیر و در مقاطعی خاص رخ داده باشد اما به معنی شیوع بیماری نیست.

وی افزود: اقلیم خوزستان به گونه‌ای است که با نزدیک شدن به فصل پاییز ۲ دسته عفونت شامل روده ای به ویژه بیماری التور و عفونت‌های تنفسی از جمله سرماخوردگی، آنفلوآنزا و کووید ۱۹ بروز می‌کند که موضوع غیرعادی نیست.

بختیاری نیا ادامه داد: هرساله با آغاز فصل پاییز به ویژه با شروع سال تحصیلی و ازدحام جمعیت در مراکز تجمعی از جمله مدارس و دانشگاهها عفونت‌های روده ای و تنفسی افزایش می‌یابد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپوراهوازبا تاکید بر توصیه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر پیشگیری از بروز بیماری گفت: اضطرار بیماری کووید ۱۹ به پایان رسیده اما همچنان افراد بالای ۶۰ سال، مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای از جمله قلبی، عروقی، تنفسی، دیابت و فشار خون و زنان باردار در مکان‌های با ازدحام جمعیت از ماسک استفاده کرده و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

وی به این افراد توصیه کرد: اگر یک سال از تزریق آخرین دُز واکسن کرونا گذشته باشد بهتر است دُز یادآور تزریق شود.

بختیاری نیا به تزریق واکسن آنفلوآنزا با تجویز پزشک تاکید کرد و گفت: هر فردی با هر رده سنی به ویژه افراد سالمند، کودکان و زنان باردار در صورت تجویز پزشک می‌تواند نسبت به تزریق واکسن اقدام کند و حتما واکسن با تاریخ جدید از داروخانه‌ها تهیه شود.

رییس مرکز بهداشت خوزستان تصریح کرد: پارسال سهمیه محدودی برای زنان باردار در اختیار مرکز بهداشت استان قرار گرفت و امسال نیز در صورت توزیع سهمیه برای یک گروه هدف خاص، فراخوان اعلام می‌شود.

وی بیان کرد: بازه زمانی مناسب برای تزریق واکسن آنفلوآنزا شهریورماه و اوایل مهرماه توصیه می‌شود و بهتر است برای دانش آموزان قبل از شروع سال تحصیلی اقدام شود.

بختیاری نیا توصیه کرد: در صورت ابتلای یک فرد به بیماری‌های تنفسی، استفاده از ماسک، شست و شوی دست‌ها، رعایت فاصله اجتماعی و مراجعه به پزشک در کمترین زمان ممکن برای درمان لازم است.

رییس مرکز بهداشت خوزستان تاکید کرد: حتی در صورت بروز یک سرماخوردگی ساده استراحت کردن در منزل برای تسریع در روند بهبودی و جلوگیری از سرایت به دیگران اهمیت دارد.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=16905

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 3انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.