تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024
7
رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی اهواز، حمیدیه و کارون

لزوم توسعه همه جانبه و ارتقا سطح خدمات به بازنشستگان/ هدف ما امنیت و آرامش خاطر بازنشستگان است

  • کد خبر : 8266
  • 14 بهمن 1400 - 12:26
لزوم توسعه همه جانبه و ارتقا سطح خدمات به بازنشستگان/ هدف ما امنیت و آرامش خاطر بازنشستگان است
امید جنوب- باوی بحره گفت: باید از طریق حاکمیت و مسئولان نظام و مجلس شورای اسلامی اقدام موثری انجام شود تا در ارتقای معیشت بازنشستگان نقش داشته باشد.

حمید باوی بحره رئیس کانون بازنشستگان اهواز در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع مشکلات جامعه بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی اهواز، اظهار کرد: منابع مالی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی اهواز و حمیدیه و باوی و کارون محدود و از محل ۱ درصد حق عضویت بازنشستگان تامین می شود و بودجه دولتی نداریم.

وی افزود: ۹۱ هزار بازنشسته و بازمانده یا مستمری بگیر عضو کانون بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی اهواز و باوی و حمیدیه و کارون هستند که ۶۶ درصد آنها حداقل حقوق را دریافت می کنند و به دلیل درصد پایین دریافتی ها زندگی را به سختی می گذرانند و زیر خط فقر هستند.

باوی بحره تصریح کرد: به این نتیجه رسیدیم که باید از طریق حاکمیت و مسئولان نظام و مجلس شورای اسلامی اقدام موثری انجام شود تا در ارتقای معیشت بازنشستگان نقش داشته باشد.

رئیس کانون بازنشستگان اهواز با اشاره به طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان گفت: امسال طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اجرا شد، اما احکام متناسب سازی بازنشستگان مشاغل سخت و زیان آور اجرا نشد.

وی در ادامه گفت: با توجه به اجرا نشده حکم همسان سازی بلافاصله اعتراض کردیم که در پی آن جمع آوری ۵ هزار شکایت به دیوان عدالت اداری رای به نفع بازنشستگان صادر شد.

باوی بحره بیان کرد: معتقدیم که همسان سازی حقوق بازنشستگان نیازمند بازنگری و ۸۹ هزار میلیارد تومان برای این کار لازم است.

رئیس کانون بازنشستگان اهواز یادآور شد: اعتقاد داریم حقوق بازنشستگان باید براساس مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون تأمین اجتماعی و تورم بالای فعلی ۴۵ درصد افزایش قیمت ها باشد.

وی اظهار کرد: تسهیل در اعطای وام و کاهش سود بانکی مطابق قوانین و حذف سپرده و ضامن برای بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی به دلیل فقر و ناتوانی از دیگر برنامه های ما در جهت کاهش مشکلات اقتصادی بازنشتگان است.

باوی بحره با اشاره به بیمه تکمیلی آتیه سازان در خوزستان گفت: این بیمه تکمیلی در خوزستان رضایت بخش نیست و خواهان رسیدگی به این موضوع نیز هستیم.

رئیس کانون بازنشستگان اهواز با اشاره به اقدامات انجام شده در جهت رفاه بازنشستگان گفت: با ۲۲ فروشگاه کالا، خدمات، پوشاک، مواد غذایی، خدمات خودرویی و …. قرارداد منعقد کرده ایم تا به صورت اقساط بلندمدت بدون نیاز به چک و ضامن با کسر حقوق از طریق بانک رفاه کارگران خریداری نمایند.

وی در پایان تصریح کرد: خواهان اجرای طرح اشتغال جایگزین فرزندان بجای پدرانی که بازنشسته شده اند یا می شوند در مشاغل تولیدی و صنعتی در شرکتها هستیم.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=8266

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.