تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 25 شوال 1445 Friday, 3 May , 2024
5
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر عنوان کرد

لزوم افزایش ایستگاه‌های آتش‌نشانی در اهواز

  • کد خبر : 14818
  • 28 دی 1401 - 14:58
لزوم افزایش ایستگاه‌های آتش‌نشانی در اهواز
امید جنوب - رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر اهواز گفت: اهواز ۱۷ ایستگاه آتش‌نشانی دارد که با توجه به وسعت و جمعیت این شهر، باید ایستگاه‌های دیگری نیز در شهر راه‌اندازی شود و ایستگاههای موجود نیز از نظر ساختمانی مشکل دارند و باید با اختصاص اعتبارات مورد نیاز به این ایستگاه‌ها رسیدگی شود.

احمد سراج در گفت‌وگو با خبرنگاران، با تاکید بر لزوم تحول در تجهیزات سازمان آتش‌نشانی اهواز اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده، نردبان ۳۲ متری و تجهیزات دیگری برای این سازمان خریداری شده است که در ماه آینده رونمایی خواهد شد.

وی با اشاره به وجود ساختمان‌های بلند مرتبه در اهواز، افزود: نردبان ۵۶ متری نیز یکی از نیازهای مهم سازمان آتش‌نشانی اهواز است که برای تامین این نردبان باید به طور جدی تلاش و این موضوع از مجراهای دولتی و قانونی پیگیری شود. علاوه بر این، ایستگاه‌های مختلف آتش‌نشانی اهواز نیازمندی‌هایی دارند که باید به آن‌ها نیز توجه شود.

سراج بیان کرد: اهواز ۱۷ ایستگاه آتش‌نشانی دارد که با توجه به وسعت و جمعیت این شهر، باید ایستگاه‌های دیگری نیز در شهر راه‌اندازی شود. علاوه بر این ایستگاه‌های موجود از نظر ساختمانی مشکل دارند و باید با اختصاص اعتبارات مورد نیاز به این ایستگاه‌ها رسیدگی شود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر اهواز ادامه داد: با توجه به اینکه یک نیروی آتش‌نشانی همواره باید آمادگی جسمانی کافی داشته باشد، باید در ایستگاه‌ها تجهیزات ورزشی لازم و مناسب وجود داشته باشد اما متاسفانه چنین شرایطی در ایستگاه‌های آتش‌نشانی اهواز به خوبی فراهم نیست که باید این امر نیز به طور جدی پیگیری شود.

سراج عنوان کرد: وجود دستگاه تنفسی و لباس ایمنی باکیفیت، لازمه‌ حفاظت از جان نیروهای آتش‌نشان هنگام عملیات است که باید به هر شکل ممکن این تجهیزات تهیه و در اختیار نیروهای سازمان قرار بگیرند.

وی با تاکید بر لزوم تلاش برای رفع مشکل کمبود نیروی انسانی در سازمان آتش‌نشانی ادامه داد: به روز رسانی و آموزش نیروی انسانی یکی از مهم‌ترین عناصر سازمان آتش‌نشانی است. وجود نیروهای با تجربه و در آستانه‌ بازنشستگی در این سازمان یک ظرفیت خوب است که باید از آن در راستای آموزش سایر نیروها استفاده شود تا تجربیات آن‌ها به نیروهای دیگر منتقل شود.

رئیس کمیسیون خدمات شورای شهر اهواز تصریح کرد: سازمان آتش‌نشانی اهواز باید با انعقاد تفاهم‌نامه با سایر دستگاه‌ها نیز آن‌ها را ملزم کند تا ایستگاه خدمات ایمنی در مرکز خود ایجاد کنند و ظرفیت‌های ایمنی خود را با سازمان آتش‌نشانی به اشتراک بگذارند.

سراج با تاکید بر لزوم آموزش شهروندی در حوزه خدمات ایمنی عنوان کرد: رودخانه کارون یک ظرفیت بزرگ برای شهر اهواز است با این حال امکانات عملیات آبی مناسبی در سازمان آتش‌نشانی وجود ندارد که باید پیگیری لازم در این خصوص انجام شود.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=14818

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.