تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 19 شوال 1445 Saturday, 27 April , 2024
2

کاهش میزان نقش نفت در آلودگی‌های شهری اهواز

  • کد خبر : 17080
  • 18 آبان 1402 - 1:15
کاهش میزان نقش نفت در آلودگی‌های شهری اهواز
امیدجنوب- در نشست مدیران عالی مناطق نفتخیز جنوب با مدیران محیط زیست استان خوزستان، بیان شد: اداره کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان، گزارشی به روز از اصلی ترین صنایع آلاینده اهواز تهیه و ارایه کند چراکه با وجود کاهش چشمگیر فلرها و گاز سوزی در مناطق نفتخیز جنوب، همچنان نفت جنوب متهم اصلی آلودگی هوای اهواز است.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب، نشست صمیمی مدیران عالی مناطق نفتخیز جنوب با رئیس و مدیران اداره کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان، بعداز ظهر دوشنبه ۱۵ آبان‌ماه به میزبانی مناطق برگزار شد.

در این نشست، مهندس علیرضا دانشی ضمن تبریک انتصاب رئیس جدید حفاظت محیط زیست استان، از افزایش سطح همکاری‌ها میان شرکت و محیط زیست در جهت ارتقاء سلامت مردم استان، ابراز امیدواری کرد و اظهار داشت: با همت و تلاش دولت سیزدهم، اقدامات بسیار مطلوبی در جهت هم افزایش تولید و هم توجه به محیط زیست شده است.

وی افزود: در طی دو سال گذشته در مناطق نفتخیز جنوب، با شعار کاشت یک میلیون اصل نهال، شاهد یک تحول بزرگ زیست محیطی در نفت جنوب شدیم که با افتتاح و افزایش ظرفیت نهالستان‌های شرکت‌های زیر مجموعه، برنامه ما تا ۴ سال آینده کاشت ۵ میلیون اصل نهال است.

مدیرعامل محترم شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب بر لزوم افزایش همکاری میان نهادهای محیط زیستی استان با صنعت تاکید کرد و گفت: مناطق نفتخیز برای کاشت نهال‌های خود که اکثرا مثمر هستند، نیاز به تامین زمین مناسب دارد که در این زمینه باید محیط زیست، اراضی مناسب را شناسایی و به ما معرفی کند.

وی ادامه داد: صنعت نفت امروز کشورما، با وجود تحریم‌ها، فرسودگی تاسیسات و حجم بالای مسائل، مجاهدانه پای کار اقتصاد کشور ایستاده است و می‌توان آینده‎ای بسیار درخشان، با این سطح از کار جهادی مدیران و کارکنان، متصور شد.

این مدیرعالی نفت جنوب، با اشاره به برخی اظهارات مدیران سابق دولت قبل، گفت: برخی از افراد رسیدن به این سطح از تولید را باور ندارند، چراکه خوب می‌دانند حجم مسائل امروز نفت چه میزان است، لذا پیشنهاد می‌کنم، که این افراد در قالب تورهای بازدید از نزدیک خود شاهد فعالیت های صورت گرفته باشند.

وی اذعان داشت: در کنار این سطح از پیشرفت، توجهات به محیط زیست و به خصوص محیط پیرامون تاسیسات نیز بیشتر شده است چراکه نخستین افرادی آسیب پذیر از آلودگی و تخریب محیط زیست، خود کارکنان تاسیسات هستند.

در ادامه داوود میرشکار ضمن تقدیر از تلاش‌های مدیران و کارکنان نفت در توسعه اقتصادی کشور، گفت: محیط زیست امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به کمک صنایع و دستگاه‌های دولتی و خصوصی دارد چرا که یقیناً توسعه اقتصادی کشور بدون توجه به محیط زیست امکان پذیر نیست و هرچه این توجه کمتر شود، شاهد نابودی منابع درآمدی نیز خواهیم بود.

وی افزود: ما همچنان که به توسعه اقتصادی کشور و استفاده مناسب از منابع درامدی و خدادادی توجه داریم، امانت دار نسل آینده نیز هستیم و باید به آنچه که از ما باقی خواهد ماند نیز توجه کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به برخی مطالبات از صنایع و دولت، بیان داشت: برخی از مطالبات محیط زیست، مطالبات صنایع و کارکنان آن نیز هست، در نتیجه هر دو به کمک یکدیگر نیاز دارند.

وی ادامه داد: امروز چالش اصلی ما، اطلاعات ناقص و کمبود داده‌هاست چراکه اعتقاد داریم با داشتن اطلاعات کافی، می‌توان راحت تر تصمیمات متناسب اتخاذ کرد، لذا بسیار اهمیت دارد صنایع به خصوص نفت اطلاعات و داده‌های مورد نیاز را در اختیار ما قرار دهد.

در ابتدای این نشست مهندس شهرویی با اشاره به کاهش گاز سوزی در شرکت نفت‌وگاز کاورن اظهار داشت: در دو سال گذشته با وجود حجم بالای تحریم و مسائل موجود، توانستیم ظرفیت تولید خود را به حدود یک میلیون بشکه در روز برسانیم.

وی افزود: رسیدن به این عدد در حالی است که میزان گاز سوزی فلرها نیز به میزان کمتر از ۴۰ درصد کاهش یافته است که البته برنامه ما رسیدن به زیر ۵ درصد خواهد بود.

مدیرعامل شرکت نفت‌وگاز کاورن با انتقاد به برخی اظهارات در خصوص آلایندگی شرکت‍‌های نفت در اهواز، بیان داشت: در حال حاضر با توجه به اهمیت سلامتی شهروندان اهوازی، هیچ گاز سوزی در سطح شهر وجود ندارد و خارج شهر نیز فلرهای در مسیر جریان هوا به سمت شهر جمع آوری شدند.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=17080

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 7در انتظار بررسی : 7انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.