تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024
6

غلظت گرد و غبار ۱۲ شهر خوزستان همچنان بیش از حد استاندارد است

  • کد خبر : 8146
  • 09 بهمن 1400 - 11:21
غلظت گرد و غبار ۱۲ شهر خوزستان همچنان بیش از حد استاندارد است
امید جنوب - غلظت گرد و غبار که از اواخر روز پنجشنبه هفته گذشته شهرهای مختلف استان را در برگرفت اگر چه در ساعت‌های اخیر روند کاهشی داشته ولی همچنان میزان این ذرات در ۱۲ شهر این استان بیش از حد استاندارد است.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب ، با تحقق پیش بینی مرکز ملی پایش و هشدار سریع گرد و خاک هواشناسی خوزستان نسبت به وقوع پدیده گرد و غبار از اواخر وقت روز پنجشنبه هفتم بهمن، اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان اعلام کرد: میزان غلظت گرد و غبار در ساعت ۸ صبح روز شنبه در شهرهای آبادان، اندیمشک، اهواز، بندر امام ، بهبهان، خرمشهر، دزفول، رامشیر، شادگان، شوش، گتوند و ماهشهر همچنان بیش از حد مجاز است.

بر این اساس میزان ذرات PM۱۰ در شهرهای ماهشهر با ۴۳۵، رامشیر ۴۲۲، دزفول ۴۰۵، اندیمشک ۳۵۱، بندر امام ۳۱۰، آبادان ۲۹۵، شوش ۲۸۰، خرمشهر ۲۱۲،گتوند ۲۱۰،  شادگان ۱۹۸، بهبهان ۱۹۳ و اهواز با ۱۶۱ میکروگرم برمتر مکعب، بیش از حد استاندارد است.

میزان غلظت گرد و غبار در ساعت ۹ صبح روز جمعه در خرمشهر با ثبت رکورد ۲ هزار و ۹۹میکروگرم بر مترمکعب از ۱۳ برابر حد مجاز نیز فراتر رفت و شاخص کیفیت هوا در۶ شهر خوزستان در وضعیت فوق بحرانی قرار گرفت.

میزان استاندارد ذرات معلق در هوا ۱۵۰ میکروگرم بر متر مکعب است.

مرکز ملی پایش و هشدار سریع گرد و خاک هواشناسی خوزستان که روز پنجشنبه نسبت به وقوع پدیده گرد وخاک در بیشتر مناطق استان هشدار نارنجی صادر کرده بود؛ این مرکز در اطلاعیه خود از تشکیل توده گرد و خاک بر روی کشور عراق و تاثیر آن ابتدا بر مناطق نیمه غربی و سپس مناطق جنوبی و مرکزی استان از اواخر وقت روز پنجشنبه تا اواخر روز جمعه با کاهش دید افقی و کیفیت هوا، خبر داده بود.

بر اساس هشدار سطح نارنجی هواشناسی خودداری از تردد غیرضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده، کودکان، گروه‌های حساس و به کارگیری تمهید لازم از سوی دستگاه‌های اجرایی متولی توصیه شده بود.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=8146

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.