تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 19 شوال 1445 Saturday, 27 April , 2024
1
با راه‌اندازی «سانتریفیوژ»های جدید کشت و صنعت نیشکر دعبل خزاعی؛

تولید شکر سفید به ۷۰۰ تُن در روز افزایش می‌یابد

  • کد خبر : 17071
  • 15 آبان 1402 - 0:22
تولید شکر سفید به ۷۰۰ تُن در روز افزایش می‌یابد
امیدجنوب- در مراسمی با حضور مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، «سانتریفیوژ»های جدید تصفیه شکر کشت و صنعت نیشکر دعبل خزاعی راه‌اندازی شد.

در مراسمی با حضور مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، «سانتریفیوژ»های جدید تصفیه شکر کشت و صنعت نیشکر دعبل خزاعی راه‌اندازی شد.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب، به نقل از روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، با نصب و راه‌اندازی این سانتریفیوژها، در کنار افزایش کمّی تولید، کیفیّت شکر سفید نیز افزایش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر این اقدام را گامی مهم در راستای تحقّق رشد تولید برشمرد و افزود، با نوسازی و ارتقای دستگاه‌های فرسوده، همگام با کاهش ضایعات قندی و افزایش کیفیت شکر تولیدی، متوسط تولید روزانه در این واحد نیشکری به ۷۰۰ تُن خواهد رسید.

کاهش ۷۰ درصدی مصرف برق و ۵۰ درصدی آب از دیگر مزیّت‌های این سانتریفیوژهای نصب شده است که دکتر عبدعلی ناصری به آن اشاره کرد و افزود، این بهینه‌سازی مصرف انرژی در شرایط پیک مصرف برق اهمیت زیادی دارد و به پایداری تولید شکر در تابستان کمک زیادی می‌کند.

ناصری در ادامه بر ضرورت افزایش کارایی و بهبود کیفیت محصولات نیشکری با نوسازی و بهسازی خطوط تولید تاکید کرد و گفت که این اقدامات آینده صنعت نیشکر را تضمین می‌کند و باعث تامین امنیت غذایی کشور در تولید محصول استراتژیک شکر می‌شود.

در ادامه این مراسم، مدیرعامل شرکت کشت و صنعت نیشکر دعبل خزاعی نیز گزارشی از روند نصب و راه‌اندازی سانتریفیوژهای جدید ارائه کرد و از پیش‌بینی رشد ۲۱ درصدی تولید شکر خبر داد.

سطح زیر کشت امسال در این کشت و صنعت به ۹ هزار و ۱۴۶ هکتار رسیده و به گفته سیّد محمدرضا علم‌الهدائی، از این میزان سطح زیر کشت، بیش از ۷۷۰ هزار تُن نیشکر از مزارع برداشت خواهد شد

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=17071

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 4در انتظار بررسی : 4انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.