تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 22 شوال 1445 Tuesday, 30 April , 2024
3

سمینار آموزشی آشنایی با آسیب های اجتماعی و اثرات اعتیاد در شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان برگزار شد

  • کد خبر : 15784
  • 14 اسفند 1401 - 17:01
سمینار آموزشی آشنایی با آسیب های اجتماعی و اثرات اعتیاد در شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان برگزار شد
امید جنوب - سمینار آموزشی یک روزه آشنایی با آسیب های اجتماعی و اثرات اعتیاد بر افراد، جهت آشنایی کارکنان شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان برگزار شد .

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب” این سمینار به همت اداره آموزش شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان و همکاری اداره بهزیستی و اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی برگزار و طی آن سرفصل ها و مفاهیم مختلف توسط مدرس مربوطه جهت حاضرین تشریح گردید.

حیدر کاظمی آرپناهی مدرس این کارگاه در ابتدا به بیان انگیزه های شروع مصرف موادمخدر و تشریح عوامل موثر برایجاد اعتیاد پرداخت و گفت: طمع و آز به علت کسب بیشتراحساس لذت- کنجکاوی-نقایص جسمانی مانندبیماری ،مشکلات روانی،نگرانی های عصبی و استرس – برخوردار بودن از روانی ضعیف وایمانی سست از عوامل موثر بر علاقمندی فرد به استفاده از مواد مخدر و ایجاد اعتیاد می باشد.

این کارشناس ارشد روانشناسی اظهار داشت: دردسترس بودن مواد – نابرابری های اقتصادی واجتماعی-جنگ وبحران اقتصادی- امکانات ناکافی جهت تفریح وسرگرمی –کار زیاد- داشتن الگوهای بد اجتماعی (ورزشکاران-هنرمندان و…) – چشم وهم چشمی – روابط نادرست والدین و احساس حقارت از جمله عوامل اجتماعی هستند که موجب گرایش فرد به سمت اعتیاد یا تشدید اعتیاد وی به مواد مخدر می باشد.

وی با بیان اینکه اولین ضربه های اعتیادبرپیکرخانواده واردمی شود، بهترین راه مبارزه بااعتیاد را پیشگیری وبهترین راه پیشگیری را ،آگاه کردن نسل جوان از خطرهای گرایش به مواد مخدر عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه سوغات اعتیادبرای خانواده چیزی جزپریشان حالی ونگرانی نیست بنابراین برای پیشگیری جوانان ازآلوده شدن به مواد مخدر،شناخت انگیزه  ها،زمینه هاوپیامدهای اعتیادضروری می باشد .

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=15784

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.