تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 20 شوال 1445 Sunday, 28 April , 2024
5
رئیس علوم پزشکی اهواز خبر داد

ساخت بیش از ۱۰۰ واحد بهداشتی در خوزستان تا نیمه نخست سال آینده

  • کد خبر : 15503
  • 02 اسفند 1401 - 16:01
ساخت بیش از ۱۰۰ واحد بهداشتی در خوزستان تا نیمه نخست سال آینده
امید جنوب - رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از ساخت بیش از ۱۰۰ واحد بهداشتی در روستاها و شهرها تا نیمه نخست سال ۱۴۰۲ و تجدیدبنای ساختمان‌های فرسوده درمانی استان خوزستان خبر داد.

دکتر محمد حسین سرمست در نخستین یادواره شهدای جامعه پزشکی خوزستان که امروز (۲ اسفندماه) در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برگزار شد، با گرامیداشت یاد شهدا اظهار کرد: امروز بیش از هر زمانی نیازمند یاد و خاطره شهدایی هستیم که نماد و تجلی ارزش‌های دینی، ملی و انسانی هستند. ارزش‌هایی که مایه حیات حقیقی و سعادت واقعی هر جامعه‌ای هستند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در این نبرد سنگین حق و باطل که جبهه مقاومت در سراسر جهان با مرکزیت ایران با آن مواجه است، جامعه ما بیش از هر چیز به اراده استوار و محکم نیاز دارد تا در گردنه‌های سخت و طاقت‌فرسا در برابر سیل حوادث بایستد و میدان را خالی نکند و به راستی این شهیدان بودند که به صورت عینی و عملی این چنین کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: یکی از ابعاد جنگ روانی و تبلیغاتی دشمن مستکبر امروز تغییر ارزش‌ها و وارونه جلوه دادن ارزش‌های اصلی است که موجب ایستادگی ۴۴ ساله ملت مسلمان ایران در برابر هجمه‌های گوناگون دشمنان قسم خورده ایران شده است.

سرمست بیان کرد: در مقابل این شرایط یکی از وظایف اصلی ما به ویژه در مقابل نسل جوان، بازخوانی مرام و منش جوانان شهیدی است که با روایت حقیقی و صحیح در راستای الگوسازی در راه دفاع از آرمان‌های انقلاب و ارزش‌های والای اسلامی و ایرانی جان خود را فدا کردند.

وی افزود: این یادواره گامی در این راستا برای معرفی ۱۷۳ شهید دفاع مقدس، شهدای سلامت، شهدای امنیت، شهدای حرم و شهدای دانشجوی این مجموعه برگزار شده است. برگزاری این یادواره گامی است برای اینکه بتوانیم با نور و معنویت ذکر نام این مهاجران فی سبیل‌الله دل و جان خود را از روزمرگی و آنچه به آن مبتلا شده‌ایم، بشوییم و آمادگی لازم برای عمل به تکلیف به دست بیاوریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: امروز نسبت به شهدا و نسبت به نسل جوانی که در فضای انقلاب و دفاع مقدس نبودند دین بر گردن داریم و وظیفه داریم با برنامه‌ریزی و اقدامات فکری، فرهنگی، رسانه‌ای و هنری، اقدامات لازم را برای ادای دین انجام دهیم.

سرمست عنوان کرد: دانشگاه علوم پزشکی اهواز مفتخر است وظایف اصلی خود نسبت به شهدا یعنی وظایف بهداشتی و درمانی و آموزشی خود را به بهترین نحو انجام دهد که در این راستا ایجاد فضای سالم از نظر ارائه خدمات در مجموعه‌های بهداشتی و درمانی از جمله تعهد ساخت بیش از ۱۰۰ واحد بهداشتی در روستاها و شهرها تا نیمه نخست سال ۱۴۰۲، تجدیدبنای ساختمان‌های فرسوده درمانی، احیای تجهیزات به منظور ارائه خدمات بهتر به مردم، احیای فرآیندهایی که موجب رضایتمندی مردم می‌شوند، ایجاد انگیزه برای دانشجویان و اساتید و ایجاد تجهیزات مناسب آموزشی، پژوهشی و رفاهی، برنامه‌ریزی شده است.

وی بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی اهواز مفتخر است در کنار این خدمات تخصصی، پرچم‌دار خدمات فرهنگی از جمله برگزاری این یادواره شده است و امروز توفیق پیدا کردیم خدمت برخی از این خانواده‌های شهدا باشیم و از همه افرادی که در این زمینه زحمت کشیدند به ویژه بسیج جامعه پزشکی تشکر می‌کنیم.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=15503

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.