تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 24 شوال 1445 Thursday, 2 May , 2024
2
معاون استاندار خوزستان:

رشد ریالی و وزنی صادرات غیرنفتی در خوزستان/ بستر ترانزیت فراهم شود

  • کد خبر : 12540
  • 26 تیر 1401 - 11:58
رشد ریالی و وزنی صادرات غیرنفتی در خوزستان/ بستر ترانزیت فراهم شود
امید جنوب - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: میزان صادرات در سه ماهه نخست امسال از نظر ریالی ۱۱ درصد و از نظر وزنی ۳۰ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

آقارضا فتوحی در نشست توسعه صادرات غیر نفتی خوزستان که امروز، ۲۵ تیرماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: صادرات غیر نفتی در خوزستان از نظر وزنی ۳۰ درصد در مقایسه با سال گذشته رشد داشته است.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب به ایسنا، وی افزود: همچنین از نظر ریالی نیز میزان صادرات در سه ماهه نخست امسال در مقایسه با سال گذشته ۱۱ درصد رشد داشته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: زیرساخت های صادرات در مرزهای استان به صورت جدی پیگیری و مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد به صورت ویژه حل شود.

فتوحی عنوان کرد: باید همه دستگاه های اجرایی استان براساس وظایف خود اقداماتی را در مرزهای استان انجام دهند تا روند توسعه صادرات در استان رو به رشد باشد و تسهیل شود.

وی با اشاره به مشکلاتی که در بارانداز مرزهای شلمچه و چذابه وجود دارد، ادامه داد: بارانداز شلمچه به منطقه آزاد اروند واگذار شده تا مشکلات آن را پیگیری کند. بارانداز چذابه نیز به اداره کل راهداری واگذار شده تا مشکلات آن را ساماندهی کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: باید بستر ترانزیت در استان فراهم شود. با توجه به اینکه مرزهای دریایی با کشورهای حاشیه خلیج فارس داریم باید بحث ترانزیت در مرزهای دریایی به صورت جدی دنبال شود.

وی افزود: این کار می تواند به ایجاد اشتغال و همچنین درآمدزایی کمک کند و همچنین می تواند به تسهیل و رونق صادرات نیز کمک کند.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=12540

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.