تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 20 شوال 1445 Sunday, 28 April , 2024
3
رییس پلیس راه خوزستان:

جاده‌های اصلی و شریانی خوزستان مه‌آلود و لغزنده هستند

  • کد خبر : 14733
  • 25 دی 1401 - 20:30
جاده‌های اصلی و شریانی خوزستان مه‌آلود و لغزنده هستند
امید جنوب - رییس پلیس راه خوزستان گفت: همه جاده‌های اصلی و شریانی خوزستان به علت بارندگی ، مه‌آلود و لغزنده هستند لذا رانندگان باید با درک شرایط خاص جوی ، با سرعت مطمئنه حرکت کنند تا بدون حادثه به مقصد برسند.

سرهنگ رضا دولتشاهی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه همه راه‌های اصلی خوزستان با وجود بارش باران در مناطق گرمسیر و ریزش برف در مناطق مرتفع و کوهستانی شمال و شمال شرقی استان باز هستند و تردد در آنان جریان دارد افزود:در شرایطی که سطح جاده ها لغزنده و ترمز ناگهانی سبب بروز تصادف می‌شود بهترین گزینه برای پیشگیری از تصادفات جاده‌ای ، رعایت موارد احتیاطی ، پرهیز از شتاب زدگی در رانندگی ، اجتناب از سبقت در راه‌های ۲ طرفه و تمرکز به جلو و رعایت فاصله طولی با خودروی جلویی است.

وی گفت: با توجه به گزارش بارش باران و کاهش دید افقی ناشی از مه غلیظ در برخی راههای شمال شرق خوزستان به خصوص جاده اندیکا به بازفت در استان چهارمحال و بختیاری ، به رانندگان خودروهای سبک و سنگین توصیه می‌شود در شب حرکت نکنند و سفرهای غیرضروری خود را به تعویق بیندازند.

رییس پلیس راه خوزستان به رانندگانی که قصد سفر به مناطق کوهستانی و برفگیر شمال شرق استان را دارند توصیه کرد حتما” زنجیر چرخ و دیگر تجهیزات زمستانی همراه داشته باشند.

دولتشاهی افزود:ماموران پلیس راه ضمن همراهی با مردم از تردد خودروهایی که تجهیزات زمستانی همراه نداشته باشند جلوگیری خواهند کرد.

وی از عموم رانندگانی که توصیه های ماموران پلیس راه را جدی می گیرند و آن را به کار می گیرند و موجبات سلامتی خود و دیگران را فراهم می‌کنند قدردانی کرد.

به گزارش امید جنوب موج جدید بارندگی ها از جمعه با فعالیت یک سامانه پرقدرت در مناطق مختلف به خصوص مناطق شمالی و شمال شرق خوزستان آغاز شده و ادامه دارد.

بنا به گزارش مرکز پیش‌بینی هواشناسی خوزستان از روز سه‌شنبه هفته جاری با ورود یک سامانه بارشی از جنوب غرب کشور ، بارندگی در اغلب مناطق خوزستان تشدید خواهد شد.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=14733

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.