تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 24 شوال 1445 Thursday, 2 May , 2024
7

توصیه‌های پلیس برای رانندگی در بارندگی

  • کد خبر : 6657
  • 30 آذر 1400 - 10:41
توصیه‌های پلیس برای رانندگی در بارندگی
امید جنوب - رئیس پلیس راهور خوزستان با اشاره به شرایط جوی سطح استان و وقوع تصادفات، گفت: رانندگان سرعت مطمئنه را لحاظ کنند تا در صورت مواجهه با خطر تصادف با ترمزگیری، خودرو سر نخورد.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب ، سرهنگ فرید کریمی‌زاده در جمع خبرنگاران با اشاره به شرایط جوی سطح استان خوزستان، اظهار کرد: بارش باران موجب لغزندگی راه‌ها شده و گاه شاهد تصادفاتی بودیم که ناشی از عدم رعایت احتیاط رانندگان در این شرایط است.

وی افزود: در این شرایط لاستیک‌ چرخ‌های خودرو در آب به صورت اسکی عمل می‌کند و از اصطکاک لازم برخوردار نیست بنابراین مسافت توقف‌ها در ترمزگیری‌های ضروری بیش از حد انتظار راننده خواهد بود که جا دارد رانندگان سرعت مطمئنه را لحاظ کنند تا در صورت مواجهه با خطر تصادف با ترمزگیری، خودرو سر نخورد.

وی گفت: حصول اطمینان از سلامت برف پاک‌کن‌ها، چراغ‌ها، لنت ترمزها و سیستم بخاری خودرو از نکات ایمنی هستند که باید در این شرایط رعایت شوند.

رئیس پلیس راهور خوزستان افزود: رانندگی در شرایط آبگرفتگی شرایط خاصی دارد؛ عبور آهسته به منظور عدم پاشش آب به سمت خودروها و حتی عابرین از نکات اخلاقی و رفتاری است که باید مدنظر رانندگان فهیم و بافرهنگ باشد.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=6657

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.