تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024
9
استاندار:

تنش‌ آبی پاییز امسال به خوبی در خوزستان مدیریت شد

  • کد خبر : 6094
  • 20 آذر 1400 - 9:53
تنش‌ آبی پاییز امسال به خوبی در خوزستان مدیریت شد
امید جنوب - استاندار خوزستان با بیان اینکه منابع آبی در استان به نحوی در فصل پاییز مدیریت شد که تنش‌ها به کمترین میزان رسید گفت: با مدیریت منابع آب موجود ،خوزستان امسال نیز بخش قابل توجهی از نیاز کشور به محصولات کشاورزی را تولید می کند.

به گزارش امید جنوب ، صادق خلیلیان در حاشیه نشست مشترک ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران خوزستان و شورای کشاورزی در جمع خبرنگاران با اشاره به قرار داشتن کشور  و به تبع آن استان خوزستان در شرایط خشکسالی اظهار داشت: در تابستان سال جاری تنش آبی را تجربه کردیم اما در پاییز براساس هماهنگی‌هایی که میان دستگاه‌ها و شهرستان‌های مختلف انجام دادیم و با تغییر الگوی کشت  موفق شدیم بخش زیادی از این تنش آبی را تحت کنترل قرار دهیم.

وی با اشاره به برنامه‌ها و اقدامات انجام شده به منظور مدیریت تنش آبی در پاییز افزود: در ماه‌های مهر و آبان سال جاری کشت کلزا و چغندر قند را کاهش دادیم، در مقابل در آذر ماه توسعه کشت گندم را دنبال کردیم که امیدواریم در زمستان بارندگی خوبی برای این کشت‌ها داشته باشیم.

استاندار خوزستان با اشاره به هماهنگی‌های صورت گرفته در بالادست رودخانه‌های دز، کرخه، کارون و مارون بیان کرد: این هماهنگی‌ها به منظور نوبت بندی آب میان کشاورزان  است تا آب به پایین‌ترین نقطه‌ای که در پایین دست واقع شد نیز برسد و کشاورزان از آن بهره مند شوند.

وی بیان کرد: در شهرستان هویزه تا حدودی مشکل حل شده و آب به کشاورزان خواهد رسید، در شهرستان باوی نیز با هماهنگی با سازمان آب و برق استان بنا شد آب شبکه مورد نظر تامین شود.

خلیلیان با اشاره به مدیریت حوضه آبریز مارون بیان کرد:  با توجه به این که نوبت کشت کشاورزان شادگان است مقرر شد آب را به منطقه شادگان برسانیم، هماهنگی‌های لازم صورت گرفته تا تداوم کشت در شادگان بر اساس سهمیه‌ تعیین شده انجام شود.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به  تامین آب شرب و کشاورزی هندیجان از رودخانه زهره، هماهنگ شد نوبت سوم آب برای هندیجان از سد کوثر آزاد سازی شود.

استاندار خوزستان  جامعه کشاورزان استان را جامعه ای همدل دانست و عنوان کرد: کشاورزان استان به خوبی مشکلات یکدیگر را درک می‌کنند لذا کشاوران بالادست  لازم است همکاری خود را بیشتر کنند تا کشاورزان پایین دست از آب بهره مند شوند و کشت های خود را داشته باشند.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=6094

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.