تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 20 شوال 1445 Sunday, 28 April , 2024
4

تحقق ۱۰۳درصدی برنامه تولید شرکت آغاجاری در ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۱

  • کد خبر : 15833
  • 15 اسفند 1401 - 13:31
تحقق ۱۰۳درصدی برنامه تولید شرکت آغاجاری در ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۱
امید جنوب - جلسه پیش بینی ۵ ساله بهره دهی چاههای نفت و تولید،توزیع و تزریق گاز نیمه اول سال ۱۴۰۲ شرکت آغاجاری با حضور مهندس دانشی مدیر عامل و جمعی از مدیران شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نفت خیز به نقل از روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری، روز شنبه ۱۳ اسفندماه ۱۴۰۱ نشست پیش بینی ۵ ساله بهره دهی چاههای نفت و تولید، توزیع و تزریق گاز آغاجاری مربوط به نیمه اول سال ۱۴۰۲ با حضور مهندس دانشی مدیر عامل و جمعی از مدیران شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و به میزبانی شرکت آغاجاری  برگزار شد.
مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در این نشست ضمن گرامیداشت اعیاد شعبانیه شرکت آغاجاری را یکی از مهم ترین شرکت های تابعه مناطق نفت‌خیز جنوب دانست.
مهندس دانشی بیان کرد: در سالی که گذشت در شرکت آغاجاری شاهد یک حرکت رو به جلو و خوبی بودیم و  فعالیت های گسترده ای در حوزه عملیات و پشتیبانی از تولید همچنین مسئولیت های اجتماعی صورت گرفت.
مهندس علیرضا دانشی در این نشست با تاکید بر رفع مشکلات شرکت ها افزود: یکی از مشکلات اساسی شرکت آغاجاری و شرکت های پنجگانه تابعه مناطق نفت خیز جنوب فرسودگی تاسیسات عملیاتی است که برنامه های خوبی برای آن تدوین شده و امیدواریم در اسرع وقت محقق گردد.
مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با اشاره به اینکه شرکت آغاجاری یکی از شرکت های پیشرو در بین شرکت های تابعه است گفت : باید به سمتی  حرکت کنیم که شرکت های بهره بردار تقویت شوند و در همین راستا باید ظرفیت سازی تخصصی شرکت ها افزایش یابد.
در ادامه این نشست مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری با تشریح اقدامات از تحقق ۱۰۳ درصدی برنامه های تولیدی این شرکت در نیمه دوم سال جاری خبر داد.
مهندس جواد تقی زاده با اشاره به اقدامات صورت گرفته طی یکسال گذشته در این شرکت عنوان کرد: تامین و پایداری گاز مصرفی جهت سوخت زمستانه کشور به میزان ۱۷ میلیون متر مکعب در روز، حاصل ۴ عملیات گسترده انجام شده در شرکت آغاجاری بوده است .
مهندس تقی زاده همچنین افزایش ظرفیت فرآورشی واحد بهره برداری رامشیر به میزان ۲۰ هزار بشکه در روز را یکی دیگر از اقدامات شاخص شرکت آغاجاری دانست و افزود: در همین راستا با تلاش کارکنان شرکت در بخش های مختلف و استفاده از ظرفیت های موجود در شرکت یک دستگاه تفکیک گر همراه با اتصالات خطوط رابط لوله نصب و راه اندازی گردید.
راه اندازی تلمبه خانه آزادگان امیدیه معروف به ممزوج از دیگر اقدامات شاخصی  بود که مدیر عامل شرکت آغاجاری از راه اندازی آن توسط کارکنان شرکت آغاجاری  در مهر ماه سال جاری خبر داد.
مدیر عامل شرکت آغاجاری با تاکید بر استفاده از تکنولوژی های نوین در حوزه بازرسی فنی و خوردگی فلزات بیان کرد : عملیات ضخامت سنجی غیر مخرب به روش آلتراسونیک یکی از روش های بود که جهت شناسایی نقاط آسیب دیده به میزان بیش از ۲۱۵۱۲ نقطه در خطوط لوله و تجهیزات فرآیندی به کار گرفته شد که الحمدالله نتایج بسیار خوبی در پی داشت.
تقی زاده در ادامه به  عملیات احیا و راه اندازی ۲۵ حلقه چاه در میدان رگ سفید با مجموع دبی ۳۵۵۰۰ هزار بشکه در روز  طی دو ماه گذشته اشاره کرد وگفت: طی دوماه گذشته با تلاش شبانه روزی پرسنل شرکت آغاجاری و ستاد مناطق نفت‌خیز جنوب و با استفاده از امکانات دستگاه فراورش سیار و دستگاه لوله مغزی سیار تعداد ۲۵ حلقه چاه با دبی ۳۵۵۰۰ بشکه در روز احیاء و در مدار تولید قرار گرفته و کار بر روی ۱۰ حلقه چاه باقیمانده همچنان ادامه دارد و  طی این مدت بدلیل استفاده از دستگاههای فراورش سیار، از سوزاندن بیش از ۳۰۰۰۰ بشکه نفت جلوگیری شده و ضمن جلوگیری از هدر رفت منابع از آلودگی های زیست محیطی نیز پیشگیری شده است.
وی همچنین گفت: در حوزه مسئولیت های اجتماعی اقدامات خوبی آغاز شد که راه اندازی پروژه تکمیل جاده جایزان به امیدیه با اعتباری بالغ بر ۹۴۰ میلیارد ریال و راه اندازی فرودگاه شهید عزیز الماسی شرکت آغاجاری با هفته ای سه پرواز بخشی از آن است.
مدیر عامل شرکت آغاجاری در پایان عنوان کرد:  در مسئولیت های اجتماعی از ابتدای سال جاری  بیش از ۱۱۰ میلیارد تومان در زمینه های خدمات درون شهری،خودروئی،HSE ، آموزشی ، ورزشی . فرهنگی ، عمرانی ، رفاهی و …… در حوزه جغرافیایی شرکت هزینه شده است.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=15833

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.