تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 19 شوال 1445 Saturday, 27 April , 2024
2
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان:

بهره برداری از طرح آبرسانی غدیر موجب پایداری آب در مرزهای خوزستان شد

  • کد خبر : 14339
  • 24 شهریور 1401 - 14:51
بهره برداری از طرح آبرسانی غدیر موجب پایداری آب در مرزهای خوزستان شد
امید جنوب - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: بهره برداری از خط انتقال آب غدیر که با حضور رییس جمهور انجام شد، تاثیر مستقیمی بر پایداری و تامین آب شرب باکیفیت برای موکب های اربعین و پایانه های مرزی خوزستان داشت.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب به نقل از ایرنا ،محمدرضا کرمی نژاد با اشاره به بهره برداری از ابر پروژه آبرسانی غدیر به عنوان بزرگترین طرح آبرسانی خاورمیانه در اوایل شهریور ماه امسال به دست رییس جمهور، افزود: بهره برداری از این طرح بزرگ آبرسانی موجب بهبود کیفیت آب در پایانه های مرزی خوزستان شد.

وی ادامه داد: بهره برداری از طرح آبرسانی غدیر و همچنین اجرای شبکه آب رسانی به پایانه های مرزی خوزستان موجب شد تا علاوه بر پایدارسازی، کیفیت آب تامین شده برای موکب های مستقر در مرزهای استان بسیار بهبود یابد.

مدیرعامل آبفای خوزستان اظهار داشت: کیفیت آب پایانه های مرزی خوزستان به ۵۰۰ تا ۶۰۰ ای سی رسیده که این موضوع موجب شده تا زایران اربعین و موکب های مستقر در مرزهای خروجی استان به ویژه مرز چذابه به آب شرب باکیفیت بالا دسترسی داشته باشند.

کرمی نژاد افزود: امسال برای اولین بار با تکمیل شبکه آبرسانی به پایانه های شلمچه و چذابه در خوزستان و بهره برداری از این شبکه هیچ مشکلی برای تامین آب شرب زایران اربعین در این مرزها وجود نداشت.

وی ادامه داد: امسال با برنامه ریزی انجام شده برای تکمیل خطوط انتقال آب و شبکه فاضلاب مرزهای چذابه و شلمچه یک هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است که طبق بازدید های میدانی روزانه از وضعیت دو پایانه مرزی شرایط پایداری وجود دارد.

ابرپروژه آبرسانی غدیر به عنوان بزرگترین طرح آبرسانی خاورمیانه، صبح جمعه  ۱۱ شهریور ماه امسال با حضور آیت الله سیدابراهیم رییسی رییس جمهور در اهواز به بهره برداری رسید.

پروژه آبرسانی غدیر به منظور تامین پایدار آب ۵ میلیون نفر از جمعیت خوزستان، پس از حدود ۱۲ سال انتظار

این طرح  در یکسال نخست دولت سیزدهم، با دستور رییس جمهور و تزریق بودجه ویژه به آن شتاب زیادی گرفت و امروز به بهره‌برداری رسید.

این طرح بزرگ برای افق ۲۵ ساله و تامین آب با دبی ۲۰ متر مکعب بر ثانیه تعریف شده که با کار جهادی در سازمان آب و برق خوزستان، این دبی که قرار بود در ۲۵ سال آینده تامین شود از هم اکنون تامین شده است.

با اجرای طرح آبرسانی غدیر، آب ۲۶ شهر و یک هزار و ۶۰۰ روستای خوزستان، به لحاظ کمی ۱۰۰ درصدی و به لحاظ کیفی ۵۰ درصد تامین می‌شود.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=14339

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.