تاریخ : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 23 شوال 1445 Wednesday, 1 May , 2024
4
سرپرست شرکت گاز خوزستان؛

افزایش همه ساله طول شبکه توزیع گاز با توسعه گاز رسانی

  • کد خبر : 14708
  • 29 آذر 1401 - 12:45
افزایش همه ساله طول شبکه توزیع گاز با توسعه گاز رسانی
امید جنوب - سرپرست شرگت گاز خوزستان گفت: ۹۵ درصد حجم گاز مصرفی خوزستان برای بخش صنایع و پتروشیمی‌ها اختصاص دارد و تنها پنج درصد برای بخش خانگی و تجاری است.

امید جنوب – نادرقلی زری میدانی دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، افزود: گاز رسانی به ۹۹ درصد شهرهای استان و ۸۵ درصد روستاهای استان انجام شده و به زودی گازرسانی به شهر “چلو” از توابع شهرستان اندیکا شروع خواهد شد.

وی گفت: در بیشتر استان‌های سردسیر کشور، ۹۵درصد مصرف گاز به بخش خانگی وتنها پنج درصد به صنایع اختصاص دارد.

زری میدانی طول شبکه گازرسانی در خوزستان را ۲۰ هزار کیلومتر بیان کرد و افزود: همه ساله با توسعه گاز رسانی به مناطق شهری و روستایی، طول شبکه توزیع گاز افزایش می‌یابد.

وی اضافه کرد: با وجود سردی هوا در مناطق شمالی و کوهستانی کشور، هنوز شهروندان خوزستانی از گاز خانگی برای گرمایش استفاده نکرده و برخی از مناطق جنوبی استان از جمله آبادان، هندیجان و ماهشهر همچنان از وسایل سرمایشی استفاده می‌کنند.

ضریب نفوذ گاز کشور در دنیا بی‌نظیر است

سرپرست شرکت گاز خوزستان ضریب نفوذ گاز در کشور و خوزستان با اتکا به آمار وارقام موجود و میزان بهره مندی عمومی مردم از سبد انرژی گاز را در دنیا بی نظیر بیان کرد و افزود: ۷۰درصد تولید برق کشور از انرژی گاز است بنابراین رکن اصلی توسعه کشور برمبنای گاز است.

وی میزان روزانه تولید گاز کشور را ۸۴۰میلیون متر مکعب بیان کرد و افزود: میزان تولید گاز تقریبا ثابت بوده ولی توسعه گازرسانی به بخش های مختلف رو به افزایش بوده است.

زری میدانی در ادامه لزوم صرف جویی در مصرف به خصوص بخش خانگی و تجاری را مورد تاکید قرار داد و افزود: هرچه بتوانیم در مصرف گاز صرفه جویی کنیم امکان تخصیص بیشتر گاز به بخش های صنعت و نیروگاه‌ها فراهم خواهد شد.

خودکفایی و بومی سازی ۹۷درصد اقلام گازرسانی

سرپرست شرکت گاز خوزستان در این نشست با اشاره به تحریم های ظالمانه و غیرقانونی علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: با وجود فشارهای سنگین، حدود ۹۷درصد اقلام گازرسانی نظیر لوله، پوشش و شیرها بومی‌سازی شده و با همراهی شرکت های دانش بنیان در داخل کشور ساخته می‌شود.

زری میدانی افزود: بومی سازی کالاهای مورد نیاز صنعت گاز در داخل کشور زمینه را برای توسعه شبکه گازرسانی و رساندن این انرژی پاک به بخش های مختلف کشور فراهم کرده است.

زرعی میدانی نقش رسانه ها را در فرهنگ سازی و رعایت موارد مطرح کرد و از اصحاب رسانه خواست به مسئولیت اجتماعی خود در این خصوص عمل کنند تا شاهد حوادث تلخ نباشیم.

وی علت بسیاری از حوادث گاز که منجر به انفجار و جان باختن افراد خانواده می شود ناشی از رعایت نکردن موارد ایمنی بیان و ابراز امیدواری کرد با فرهنگ سازی، کمتر شاهد حوادث ناگوار ناشی از انفجار گاز در منازل خواهیم بود.

سرپرست شرکت گاز خوزستان صنعت گاز را پرریسک ترین انرژی ها بعداز انرژی هسته‌ای است و اظهار داشت: اگر مردم موارد ایمنی را جدی بگیرند و به توصیه‌هایی که توسط کارشناسان و رسانه ها مطرح می‌شود عمل کنند حوادث مربوط به گاز به حداقل می‌رسد.

احتمال قطع شدن گاز استخرها در خوزستان

مدیرشرکت سرپرست شرکت گاز خوزستان در این نشست با اشاره به اینکه احتمال قطع پرمصرف ها به خصوص استخرها در استان وجود دارد گفت: قبل از قطع پرمصرف های گاز هشدار و اخطارهای قبلی داده خواهد شد و در مجموع هیچ گاز هیچ مشترکی بدون اطلاع قبلی قطع نخواهد شد.

زری میدانی بر رعایت الگوی مصرف گاز با توجه به نیاز شدید هموطنان مناطق سردسیر و شمالی کشور به گاز و جلوگیری از قطع گاز تاکید کرد.

تداوم گازرسانی به نیروگاه برق رامین

سرپرست شرکت گاز خوزستان از تداوم گازرسانی به نیروگاه ۲هزار مگاواتی رامین در ۲۵کیلومتری شمال اهواز که نقش مهمی در تامین و پایداری شبکه برق خوزستان دارد خبر داد.

زری میدانی افزود: احتمال دارد تنها یک واحد این نیروگاه از سوخت دوم یعنی “مازوت” استفاده کند ولی هنوز چنین نشده است و گازرسانی به این نیروگاه همچنان ادامه دارد.

پیش تر برخی رسانه ها از استفاده یکی از واحدهای نیروگاهی برق رامین از مازوت و آلودگی های زیست محیطی آن خبر داده بودند.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=14708

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.