تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 24 شوال 1445 Thursday, 2 May , 2024
3

استاندار خوزستان از سد و نیروگاه دز بازدید کرد

  • کد خبر : 15965
  • 21 اسفند 1401 - 18:56
استاندار خوزستان از سد و نیروگاه دز بازدید کرد
امید جنوب - "علی اکبر حسینی محراب" استاندار خوزستان به همراه مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان، از سد و نیروگاه دز بازدید کردند.

به گزارش شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان؛ استاندار خوزستان ضمن بازدید و بررسی وضعیت دریاچه سد دز و میزان ذخیره و رها سازی آب بر آمادگی همه دستگاه ها برای مدیریت مطلوب بحران در مواقع بروز سیلاب تاکید کرد.

“عباس صدریان فر” مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان گفت: هم اکنون تراز دریاچه دز به حد نصاب نرسیده ولی با توجه به پیش بینی بارش ها و ذوب شدن برف ها در حوزه آبریز دز،  بمنظور آمادگی برای مواجه با سیلاب احتمالی، با بررسی همه جوانب رها سازی آب آغاز شده است.

وی افزود: هم اکنون  دبی خروجی نیروگاه و سرریزهای سد دز ۷۰۰ متر مکعب می باشد که این مقدار منطقی بوده و مشکلی در پایین دست ایجاد نخواهد کرد.

“سعید رئوفی نسب” مدیرعامل شرکت تولید و بهره برداری سد و نیروگاه دز نیز با اشاره به اینکه حجم نهایی دریاچه دز۲٫۷ میلیارد متر مکعب می باشد گفت: اکنون میزان ذخیره آب دریاچه دز ۱ میلیارد و ۹۵۰ میلیون متر مکعب می باشد و ۷۵۰ میلیون متر مکعب فضا برای ذخیره سازی آب هست. اما  با توجه به ذخایر مناسب برف در بالادست و طبق دستورالعمل های سازمان آب و برق خوزستان، رهاسازی آب آغاز شده تا فضای کافی برای مهار سیلابهای احتمالی مهیا گردد.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=15965

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.