تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024
7
عضو شورای شهر اهواز:

پیمانکاران ملزم به حفظ حریم فضای سبز شوند

  • کد خبر : 10550
  • 09 اردیبهشت 1401 - 1:36
پیمانکاران ملزم به حفظ حریم فضای سبز شوند
امید جنوب- عضو شورای اسلامی شهر اهواز گفت: قراردادهای حفظ و نگهداری از فضای سبز تنها مربوط به آبیاری نمی‌شود، بلکه پیمانکاران باید ملزم به حفظ حریم فضای سبز شوند.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب به نقل از ایمنا، حمید دغاغله اظهار کرد: در قراردادهای حفظ و نگهداری از فضای سبز باید این نکته در نظر گرفته شود که هدف تنها آبیاری درختان و گیاهان نیست بلکه موارد دیگری نیز باید مد نظر گرفته شود.

وی افزود: علاوه بر آبیاری و حفظ فضای سبز از هر گونه آسیب فیزیکی باید حریم و محدوده آنها نیز از هرگونه تهاجم حفظ شود، در محدوده منطقه یک شهرداری اهواز می‌توانیم تجاوز به حریم فضای سبز را مشاهده کنیم که چگونه دیوارکشی شده است.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز ادامه داد: در جاهایی که مشاهده فضای سبز توسط اشخاص تصرف شده است، در حال حاضر چه کسی برای این تصرف‌ها پاسخگو است؟، در قراردادهای جدیدی که منعقد می‌شود باید پیمانکار ملزم شود که زمین‌ها و فضای سبز را همان‌گونه که تحویل گرفته است پس از پایان قرارداد تحویل دهد.

وی تاکید کرد: باید این نکته را در نظر بگیریم که آیا پیمانکار توانایی حفظ زمین‌های فضای سبز را دارد و می‌تواند پس از پایان قرارداد آنها را تحویل دهد یا خیر.

دغاغله تصریح کرد: حدود ۱۷ درصد از فضای سبز شهری با تانکر آب‌رسانی می‌شوند، در برخی از قراردادهای فضای سبز ماهیانه ۱۰ میلیارد تومان هزینه تانکر آب می‌شود، وقت آن رسیده که تانکرهایی که جان شهروندان را به خطر می‌اندازند و هزینه زیادی را برای شهرداری به بار می‌آورند کنار گذاشته شود.

وی خاطرنشان کرد: باید برای این کار فکری اساسی کرد و قراردادها اصلاح شود، اگر به سمتی برویم که لوله‌کشی انتقال آب برای آبیاری فضای سبز انجام شود، هزینه‌های شهرداری بسیار کمتر از گذشته خواهد شد.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=10550

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.