تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024
4
معاون بهداشت علوم پزشکی اهواز مطرح کرد

پوشش بسیار کم واکسیناسیون زنان باردار در خوزستان

  • کد خبر : 2834
  • 19 شهریور 1400 - 19:16
پوشش بسیار کم واکسیناسیون زنان باردار در خوزستان
امید جنوب - معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از پوشش بسیار کم واکسیناسیون زنان باردار در استان خوزستان به علت باورهای غلط خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب ، دکتر سید محمد علوی با تاکید بر لزوم واکسیناسیون مادران باردار اظهار کرد: زنان باردار جزو جمعیت‌های آسیب‌پذیر و پرخطر از نظر ابتلا به کرونا هستند. میزان ابتلای زنان باردار به کرونا ۳ هزار و ۷۲۱ در یک‌صد هزار نفر و میزان مرگ مادران باردار بر اثر ابتلا به کرونا نیز ۲۵ در یک‌صد هزار نفر است.

وی با بیان اینکه پوشش واکسیناسیون زنان باردار در خوزستان بسیار پایین و حدود ۴ درصد است، افزود: علت این میزان پوشش واکسیناسیون، باورهای غلط، ترس خانواده‌ها از عوارض واکسن، تبلیغات واکسن‌هراسی توسط برخی افراد به ظاهر دلسوز و شیوه‌نامه قبلی وزارت بهداشت است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز که در یک بخش خبری تلویزیونی صحبت می‌کرد، گفت: بر اساس تصمیمات کمیته علمی واکسیناسیون زنان باردار خوزستان، کلیه زنان باردار بدون محدودیت سنی پس از هفته دوازدهم و تا هفته سی و نهم بارداری و ۴۲ روز پس از زایمان، مشمول واکسیناسیون هستند.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=2834

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.