تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024
6
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: باید یک نسل نو در عرصه فرهنگ و هنر معرفی شود

  • کد خبر : 9291
  • 19 اسفند 1400 - 16:57
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: باید یک نسل نو در عرصه فرهنگ و هنر معرفی شود
معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: همت ما در دولت سیزدهم معطوف به تربیت و معرفی یک نسل نو در عرصه فرهنگ و هنر، رسانه و امور قرآنی است.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب به نقل از ایرنا سیدمحمد هاشمی روز پنجشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در سرسرای اجتماعات تالار مهتاب اهواز افزود: برای رسیدن به این هدف والا و مقدس باید توجه ویژه‌ای به شناسایی نیروی انسانی فرهیخته، کاربلد، جوان، متعهد و علاقه مند شود که از این حیث خوزستان، استان بسیار باظرفیت و ممتازی است.
وی خوزستان را استانی با خاک زرخیز به لحاظ نیروی انسانی خلاق و متعهد توصیف کرد و افزود: طرح صالحین برای نخستین بار در خوزستان کلید خورد و سپس به عنوان یک طرح ملی در کل کشور تسری یافت که افتخاری برای خوزستان است.
هاشمی در عین حال گفت: با وجود آنکه خوزستان، استان پرظرفیت و طلای نابی است ولی هنوز از این معدن سرشار به خوبی استفاده نشده و توقع وانتظار ما در دوره جدید مدیریتی در فرهنگ و ارشاد اسلامی، این است که این ظرفیت‌های ممتاز و برجسته به فعلیت برسند.

رسیدگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته
معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رسیدگی به مناطق محروم، مرزی و کمترتوسعه را از اولویت‌های برجسته دولت سیزدهم و مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد و گفت: استانی همچون خوزستان با این حد قوام، قواره و ابهت، مردم انقلابی و بابصیرت باید در کشور به چشم آید و کسی نگاه ترحمی و مظلومیت به آن نداشته باشند.
هاشمی تنوع قومی، زبانی، خرده فرهنگ‌ها، حوزه‌های علمیه فعال و کادرساز خوزستان و کانون های فعال فرهنگی مساجد را فرصتی بی نظیر و ممتاز برای توسعه فرهنگی و هنری استان دانست و و افزود: به جرات می توان گفت هیچ استانی مثل خوزستان استعداد و ظرفیت‌های فرهنگی و هنری ندارد ولی باید این ظرفیت‌ها شناسایی و وارد عرصه کار و فعالیت شوند.
وی خوزستان را معدن مدیران خلاق، دلسوز و متعهد بیان کرد و افزود: اگر معذوریت و نگاه بکارگیری نیروهای بومی در دولت سیزدهم نبود چندین مدیرکل از خوزستان را در استان های همجوار منصوب می کردم.  

همگرایی بیشتر بین نهادهای دولتی و حاکمیتی در دولت سیزدهم
معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در دولت سیزدهم همگرایی نسبی بیشتری بین نهادهای دولتی و حاکمیتی شکل گرفته و باید از این فرصت برای شتاب بخشی کارهای فرهنگی  وهنری منسجم، هدفمند و برجسته استفاده کرد.
وی ایجاد قرارگاه فرهنگی را ضرورتی مهم برای یکدست شدن و جلوگیری از موازی کاری کارهای فرهنگی و هنری دانست و افزود: با ایجاد قرارگاه فرهنگی، اثرگذاری کارهای فرهنگی و هنری، بیشتر و امکان بهره گیری از نیروهای انسانی و خلاق در عرصه فرهنگی مهیا می‌شود.    
به گزارش ایرنا وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ۹ اسفند  ۱۴۰۰در حکمی حجت‌الاسلام رضا کلاه‌ کج را به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان منصوب کرد.
درحکم محمدمهدی اسماعیلی خطاب به حجت‌الاسلام رضا کلاه‌ کج نسبت به تدوین سند تحول و نقشه راه فرهنگی، هنری و رسانه‌ای استان با مشورت نخبگان فکری و فرهنگی با تکیه بر ظرفیت‌های گوناگون بومی در جهت تحقق عملیاتی منویات و تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه در جغرافیای استانی تاکید شده است.
همکاری فرهنگی مستمر و ایجاد تعامل مناسب با امام جمعه و نماینده ولی فقیه، استاندارو سایر دستگاه‌های دولتی و نهادهای انقلابی استان و تلاش برای هم‌افزایی مؤثر با آنان، تقویت و حمایت جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و حلقه‌های میانی، انجمن‌ها و مؤسسات و تشکل‌های مردمی و انقلابی فعال در عرصه فرهنگ، هنر و رسانه، گسترش اقدامات فرهنگی اثربخش و استعدادپروری و تقویت عناصر فرهنگی، هنری و رسانه‌ای در مناطق  کمتر برخوردار استان نیز از جمله مواردی  است که در حکم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان مورد توجه قرار گرفته است.

کلاه کج متولد ۱۳۵۴ و دانش آموخته دکترای معارف اسلامی گرایش مبانی حقوق است؛ از جمله سوابق اجرایی وی می توان به رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهواز، رئیس اداره کتابخانه های عمومی اهواز، رئیس اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان خوزستان، دبیر ستاد ساماندهی امور جوانان و مشاور استاندار خوزستان و مدیرکل سازمان ملی جوانان خوزستان اشاره کرد.
پیش از این محمد جوروند عهده دار این مسئولیت در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان بود.
در آیین تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی که استاندار خوزستان، اصحاب رسانه، هنر و فرهنگ حضور داشتتند از خدمات پنج ساله جوروند در این مسئولیت قدردانی شد.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=9291

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.