تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024
5
رئیس دانشگاه:

مرکز نوآوری و فناوری نفت در دانشگاه شهید چمران اهواز راه‌اندازی می‌شود

  • کد خبر : 1418
  • 19 مرداد 1400 - 15:30
مرکز نوآوری و فناوری نفت در دانشگاه شهید چمران اهواز راه‌اندازی می‌شود
امید جنوب - رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با پارک علم و فناوری وزارت نفت، گفت: تفاهم‌نامه‌ای با پارک بسته شده است تا بتوانیم از امکانات و حمایت‌های آن استفاده کنیم و در اینجا نیز یک مرکز نوآوری و فناوری نفت را راه‌اندازی و تجهیز کنیم.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب ، غلامحسین خواجه در گفت‌وگو با خبرنگاران ، با اشاره به انعقاد قراردادی با پارک علم و فناوری وزارت نفت، اظهار کرد: روز گذشته موافقت‌نامه‌ای با پارک علم و فناوری وزارت نفت بسته شد تا ما هم بتوانیم از امکانات و حمایت‌های پارک استفاده کنیم و در اینجا نیز یک مرکز نوآوری و فناوری نفت را راه‌اندازی و تجهیز کنیم.

وی با بیان اینکه سیاست وزارت علوم در راستای برقراری ارتباط میان دانشگاه‌ها و صنایع و سازمان‌ها است، بیان کرد: در استان خوزستان نیز صنایع بسیار مهمی وجود دارد که صنعت نفت یکی از آن‌ها است. با توجه به تحریم‌های به وجود آمده وزارت نفت نیاز به اقلام و تجهیزات تخصصی داشت و از شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌های کشور درخواست کرده بود که در صورتی که می‌توانند، نیاز آن‌ها را برای تأمین اقلام و تجهیزات موردنیاز رفع کنند.

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به اینکه با توجه به نفت خیز بودن استان و به دلیل داشتن اعضای هیات علمی متخصص در دانشگاه، وارد حوزه نفت شدیم و سعی می‌کنیم که این ارتباط را گسترده‌تر کنیم، تصریح کرد: خوشبختانه دانشگاه تاکنون توانسته برخی نیازهای این صنعت را رفع و نظر وزارت نفت را جلب کند. همکاری ما با نفت از چند سال گذشته آغاز شده و تاکنون ادامه دارد.

خواجه در پایان با تاکید بر اعلام آمادگی برای همکاری با سازمان‌ها و صنایع، یادآور شد: البته همکاری با نفت به این معنا نیست که با سازمان‌ها و صنایع دیگر ارتباط نداشته باشیم بلکه با همه سازمان‌هایی که می‌توانیم نیاز آن‌ها را رفع کنیم، در ارتباط هستیم و اعلام می‌کنیم که این آمادگی را داریم تا با توجه به ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های دانشگاه، نیاز سازمان‌ها و صنایع را رفع کنیم. این سیاست کلی کشور است و تداوم پیدا خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=1418

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.