تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024
6
استاندار خوزستان:

توجه به محیط زیست از اولویت های ما است

  • کد خبر : 7935
  • 29 دی 1400 - 18:33
توجه به محیط زیست از اولویت های ما است
امید جنوب _ استاندار خوزستان گفت: روز هوای پاک موضوعی است که حقوق یک ملت است و باید مورد توجه نظام حکم فرمانی جمهوری اسلامی قرار بگیرد و به عنوان یک حق عمومی به بهترین شکل آن را رعایت کنیم.

به گزارش خبرنگار امید جنوب، صادق خلیلیان ظهر امروز ۲۹ دی در آئین آغاز عملیات اجرایی طرح دو هزار هکتاری بیابان زدایی و کاشت نهال که با مشارکت شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، منابع طبیعی و آبخیز داری همزمان با روز ملی هوای پاک برگزار شد، اظهار کرد: آلاینده های خوزستان به گونه ای است که وظیفه ای بر همگان ایجاد می کند تا به کاهش آن بپردازیم.

وی افزود: ما آلاینده هایی را داریم که ایجاد آلودگی می‌کنند که باید با آنها مقابله کنیم تا بتوانیم هوایی پاک داشته باشیم و از اقداماتی که می‌توان در این خصوص انجام داد مهار کردن گازهایی است که می سوزند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: در بید بلند یکی از مشعل ها را خاموش کردیم امیدواریم این نهضت در استان خوزستان تداوم پیدا کند و ما شاهد شعله های این گاز های سوخته در استانمان نباشیم و به بهترین شکل جهت سازندگی کشور مورد بهره برداری قرار بگیرند.

خلیلیان با اشاره به مهار میزگردها، گفت: بخشی از ریزگرد ها منشا آنها در استان و بخشی در بیرون است و آنچه که به ما مربوط می‌شود مهار آنها در داخل است که با اقداماتی که در چند سال اخیر انجام شده می توان در کاهش آنها امیدوار بود.

وی ادامه داد: مسئله مهار ریزگرد امسال تداوم پیدا کرد و در آینده توسعه پیدا خواهد کرد و باید بتوانیم همواره ریزگرد ها را مهار کنیم و فضای زندگی مردم استانمان را بهبود ببخشیم .

استاندار خوزستان با اشاره به روز هوای پاک اظهار کرد: روز هوای پاک موضوعی است که حقوق یک ملت است و باید مورد توجه نظام حکم فرمانی جمهوری اسلامی قرار بگیرد و به عنوان یک حق عمومی به بهترین شکل آن را رعایت کنیم.

خلیلیان عنوان کرد: روز هوای پاک را با کاشت نهال و همچنین اقداماتی که ایجاد پوشش گیاهی است همانند طرح دو هزار هکتاری گرامی می داریم و امیدواریم بتوانیم این اقدامات را توسعه بدهیم.

وی افزود: با هم افزایی که دستگاه های اجرایی مختلف دارند و حق مسئولیتی که شرکت ها و موسسات نسبت به این استان دارند باید کاشت نهال توسعه یابد.

استاندار خوزستان تاکید کرد : محیط زیست در ابعاد مختلف بحث مهمی است که در قانون اساسی جمهوری اسلامی هم نوشته شده و حق عمومی مردم کشور است، ما باید توسعه ای را دنبال کنیم که محیط زیست را حفظ کند.

خلیلیان یادآور شد: محیط زیست به عنوان توسعه ای پایدار و منابعی که به عنوان امانت دست ما است را باید به بهترین شکل ضمن بهره برداری از آن به نسل های بعد منتقل کنیم.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=7935

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.