تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 22 شوال 1445 Tuesday, 30 April , 2024
4
جنوب - مدیرعامل شرکت توزیع برق اهواز :

۶۳ مگاوات صرفه جویی با آغاز طرح کاهش برق ادارات در کلانشهر اهواز

  • کد خبر : 11476
  • 19 خرداد 1401 - 15:20
۶۳ مگاوات صرفه جویی با آغاز طرح کاهش برق ادارات در کلانشهر اهواز
امید جنوب - مدیرعامل شرکت توزیع برق اهواز گفت: ۶۳ مگاوات کاهش مصرف برق و صرفه جویی، با آغاز طرح کاهش برق ادارات، سازمان‌ها و بانک‌ها در کلانشهر اهواز ثبت شده است.

عبدالحمید عباس شیاری روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: در راستای اجرای طرح‌های مدیریت سمت تقاضا و به منظور رفاه و آسایش شهروندان در کلانشهر اهواز طرح‌های متعددی در بخش‌های صنعتی، تجاری، عمومی، کشاورزی و اداری با هدف پایداری هرچه بیشتر شبکه برق در حال اجرا است.

وی افزود: از ۱۵خرداد تا ۱۵ شهریور در گذر از پیک بار تابستان ۱۴۰۱، یکی از راهکارهای گذر از ناتراز تولید و خشکسالی که موجب بروز بحران در صنعت برق شده، اجرای طرح کاهش ساعت اداری در این بازه زمانی است.

شیاری بیان کرد: براساس دستورالعمل ابلاغی و تفاهمنامه‌های اجرا شده بین وزارت نیرو با سایر وزارتخانه‌ها مقرر شد تا ادارات در وقت اداری به میزان ۳۰ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال برق مصرفی خود را کاهش دهند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز افزود: طبق این دستورالعمل سازمان‌ها و ادارات ملزم هستند پس از وقت اداری نیز به میزان ۶۰ درصد مصرف خود را نسبت به وقت اداری در راستای پایداری شبکه کاهش دهند.

وی با تاکید بر اجرای دستورالعمل ابلاغی توسط کلیه دستگاه‌های اجرایی و اداری گفت: با آغاز طرح تعطیلی ادارات در زمان پیک یا اوج مصرف برق، طبق آمار ثبت شده در مرکز کنترل و پایش انرژی ۶۳ مگاوات کاهش بار داشتیم که لازم است این روند با جدیت بیشتر ادامه داشته باشد.

وی افزود: دستگاه‌هایی که در این بازه زمانی نسبت به دستورالعمل توجه نداشته باشند ، پس از اخطار نسبت به قطع برق آنان اقدام خواهد شد.

وی ادامه داد:سخت ترین زمان تامین برق و ارایه خدمت، در ساعت پیک یا اوج مصرف است که در کلانشهر اهواز از ساعت ۱۲ تا ۱۸ و از غروب آفتاب تا ساعت ۲۳ است؛ در پیک اول به دلیل همزمانی گرمای شدید و مصرف زیاد باعث بروز ناترازی خواهیم بود که با اجرای طرح‌های مدیریت مصرف و همکاری همه بخش ها می توان بحران را سپری کرد.

کلانشهر اهواز ۶۰۹ هزار مشترک برق دارد که ۵۵ هزار مشترک آن روستایی، ۸۵ هزار مشترک تجاری، ۲ هزار مشترک صنعتی، یک هزارو ۵۰۰ مشترک کشاورزی و ۲۵ هزار مشترک عمومی هستند.

امور برق شهرستان‌های اهواز، باوی، حمیدیه و کارون زیرنظر شرکت توزیع برق اهواز است.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=11476

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.