تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 19 شوال 1445 Saturday, 27 April , 2024
4
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان عنوان کرد

حذف همه نقاط ورودی فاضلاب اهواز به کارون تا پایان سال

  • کد خبر : 16302
  • 28 فروردین 1402 - 14:05
حذف همه نقاط ورودی فاضلاب اهواز به کارون تا پایان سال
امید جنوب - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: تلاش خواهیم کرد تا پایان سال همه ۲۴ نقطه ورودی فاضلاب اهواز به رودخانه کارون را حذف کنیم.

محمدرضا کرمی نژاد در تور رسانه‌ای آبفا خوزستان که امروز، ۲۸ فروردین ماه به منظور بازدید اصحاب رسانه از پروژه‌های آب و فاضلاب شهر اهواز برگزار شد، اظهار کرد: پروژه فاضلاب اهواز از سال ۱۳۷۱ آغاز شده است و در طول این سال‌ها اقداماتی انجام شد که متناسب با زمان نبوده و از این رو مشکلاتی را ایجاد کرده است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: قبل از تشکیل دولت سیزدهم و تا سال ۱۴۰۰ پیشرفت فیزیکی پروژه فاضلاب اهواز ۳۱ درصد بود و به دلایل مختلف در بسیاری از مناطق اهواز فاضلاب در زیر پای مردم بود و برای آن‌ها مشکل‌ساز شده بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: مشکلاتی که در اجرای این طرح به وجود آمده بود حتی به نهاد رهبری و ریاست جمهوری کشیده شد و از این رو شخص رئیس جمهور دستور داد تا مشکلات در حوزه آب و فاضلاب به طور کامل حل شود و از این رو از ابتدای دولت سیزدهم اقدامات بسیار خوبی برای حل مشکلات انجام شده است.

کرمی نژاد عنوان کرد: در طول این مدتی که از آغاز کار دولت می‌گذرد پیشرفت فیزیکی پروژه از ۳۱ به ۵۴.۵ درصد رسیده است. در این زمینه یکسری از تعهدات از سوی آبفا و یکسری از تعهدات از سوی قرارگاه خاتم پذیرفته و اجرایی شده است.

حدود ۸۵ درصد از نقاط بحرانی فاضلاب اهواز برطرف شده است

وی با بیان اینکه حدود ۸۵ درصد از نقاط بحرانی فاضلاب اهواز برطرف شده است، افزود: این مساله حتی در زمان بارش‌های شهر اهواز و آبگرفتگی‌ها نیز قابل مشاهده بود و مردم این موضوع را لمس کردند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: کار ما هنوز تمام نشده و باید ادامه پیدا کند تا بتوانیم ۱۰۰ درصد نقاط بحرانی فاضلاب اهواز را برطرف کنیم. کار فاضلاب اهواز یک جراحی در شهر است و این جراحی برای مردم نیز مشکلاتی ایجاد می‌کند اما پس از اجرای پروژه‌ها این مشکلات مرتفع خواهد شد.

کرمی نژاد عنوان کرد: در حال حاضر همه خیابان‌هایی که برای اجرای پروژه‌های فاضلاب اهواز کنده‌کاری شده‌اند به جز حدود ۹ خیابان، آسفالت شده‌اند که حدود ۷۰۰ خیابان هستند و ۴۰۰ کیلومتر خط در این خیابان‌ها اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه در اجرای پروژه فاضلاب اهواز مجبور شده‌ایم خطوط را در عمق کار کنیم، ادامه داد: این کار با میکروتونل انجام می‌شود تا بتوانیم تعداد ایستگاه‌های پمپاژ خطوط را کم کنیم. پیش از انجام طرح‌های فاضلاب ۱۸۶ ایستگاه پمپاژ در اهواز داشتیم اما تا به امروز ۱۱ ایستگاه حذف شده است؛ در نهایت فقط حدود ۶۰ ایستگاه پمپاژ باقی خواهد ماند و باقی ایستگاه‌ها حذف خواهند شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: مجموع کار میکروتونل که در دو طرف رودخانه کارون در اهواز انجام خواهد شد حدود ۱۱ کیلومتر است که تاکنون حدود ۶ کیلومتر معادل حدود ۵۸ درصد از این کار انجام شده است و باقی مانده آن نیز در دست انجام است.

۱۰ نقطه ورودی فاضلاب به کارون تا شهریورماه حذف می‌شود

کرمی نژاد با بیان اینکه از مجموع ۲۴ نقطه‌ای که فاضلاب اهواز به رودخانه کارون می‌ریزد ۱۰ نقطه تا شهریورماه حذف می‌شود، عنوان کرد: ۶ نقطه ورود فاضلاب اهواز به رودخانه کارون تا تیرماه حذف می‌شود و تا شهریورماه ۴ نقطه دیگر نیز حذف خواهند شد و تعداد نقاط فاضلابی که از ورود به کارون حذف می‌شوند به ۱۰ نقطه خواهد رسید.

وی ادامه داد: تلاش ما این است که تا پایان سال همه ۲۴ نقطه ورودی فاضلاب اهواز به رودخانه کارون را حذف کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: علاوه بر اجرای طرح فاضلاب اهواز، در مناطق  حاشیه‌ای شهر اهواز و همچنین مناطقی از جمله ملاشیه، عین دو، کوی سیاحی، کوت عبدالله، قلعه‌چنان و اسلام آباد نیز پروژه‌های در دست انجام است و به نوعی باید گفت که در این مناطق نیز رفع بحران شده است.

کرمی نژاد عنوان کرد: از کل نقاط بحرانی فاضلاب در شهر اهواز فقط ۹ نقطه باقی مانده است که به مرور زمان در تلاش هستیم این نقاط را نیز رفع مشکل کنیم. پس از حل این نقاط، کارهای توسعه می‌ماند که حدود ۴۴ درصد از کار است و آن‌ها را نیز در تلاش هستیم حل کنیم.

برنامه‌ریزی ما برای اجرای پروژه فاضلاب اهواز ۳ ساله است

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی ما برای اجرای پروژه فاضلاب اهواز ۳ ساله است، افزود: اکنون یک سال و نیم از آغاز دولت و اجرای این پروژه‌ها گذشته است و در یک سال و نیم باقی مانده قطعا باید پروژه فاضلاب اهواز را تکمیل کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان خاطرنشان کرد: در سفر اول رئیس جمهور به خوزستان اعتبار در نظر گرفته شده برای فاضلاب اهواز ۹ هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان و برای فاضلاب استان ۶ هزار میلیارد تومان بود. دولت علاوه بر این، اعتبارات دیگری را برای موارد دیگری مصوب خواهد کرد و پیشنهادات ما در این خصوص ثبت شده است.

کرمی نژاد در خصوص آخرین وضعیت اجرای پروژه‌های فاضلاب در دیگر شهرهای استان عنوان کرد: همین اقداماتی که در شهر اهواز در حال انجام است در شهرهای خرمشهر، ماهشهر، بندرامام و دشت آزادگان در حال انجام است و اقدامات بسیار خوبی در حال انجام است.

وی با بیان این که تنها دستگاه اجرایی هستیم که توانسته‌ایم ۲۳ درصد از اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری را جذب کنیم، افزود: بر اساس وعده‌های داده‌شده بسیار امیدواریم که ظرف مدت ۳ ساله فعالیت دولت، وضعیت آب شهر اهواز و استان خوزستان و همچنین وضعیت فاضلاب اهواز و استان را به حد قابل قبولی برسانیم و رضایت‌مندی مردم را کسب کنیم.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=16302

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.