تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
5

رونمایی و راه اندازی دو پروژه زیرساختی و مهم فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب

  • کد خبر : 16529
  • 06 خرداد 1402 - 15:33
رونمایی و راه اندازی دو پروژه زیرساختی و مهم فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب
امید جنوب - آيين رونمايي و راه اندازی خودروهاي جديد فرماندهي عمليات بحران مناطق نفتخيز جنوب و ارتباطات رادیویی 25 دکل حفاری به عنوان دستاورد نوين مجموعه فناوري اطلاعات و ارتباطات برگزار شد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نفتخیز، این رونمایی در روز ۲ خردادماه ۱۴۰۲ با حضور مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران، مدیران ارشد مناطق و ملی حفاری، مدیران عامل شرکت های بهره بردار، رئیس فناوری اطلاعات و ارتباطات و تعدادی از مسئولین و کارشناسان دو شرکت در محل اداره مرکزی مخابرات و دکل ۲۷ فتح حفاری واقع در حاشیه شهر اهواز به همت مجموعه فناوری اطلاعات و ارتباطات برگزار شد.


مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب پس از تبریک دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه(س)، از مجموعه فناوری اطلاعات و ارتباطات به جهت دستیابی به این توانمندی کم نظیر تقدیر نموده و حضور مهندس عباس رضایی را در راس این مجموعه منشأ تحولات و پیشرفت های ارزشمندی در جهت پیشبرد اهداف سازمان قلمداد نمود و گفت: در دنیای معاصر مقوله اطلاعات و ارتباطات از اهمیت ویژه ای برخوردار است تا جائیکه پیشرفت های جهان امروز بدون این مفهوم به هیچ وجه قابل تصور نخواهد بود، لذا در مناطق نفت خیز جنوب به دلیل گستردگی و تنوع فعالیت ها بشدت نیازمند ارتقا و روزآمدی در  این حوزه هستیم.


مهندس دانشی با تاکید بر این نکته که در خصوص ایده پردازی و نوآوری هرگز نمی بایست به این مقدار اکتفا کرد، و متوقف شد اشاره کرد: انتظار داریم این روند با مدنظر قرار دادن خلاقیت، نوآوری و طراحی در مقیاس و معیار جهانی ادامه یابد تا با به دست گرفتن ابتکار عمل بتوانیم این دستاورد را تبدیل به الگویی جهت بهبود فرآیندهای بخش‌های مختلف فنی و مهندسی نمائیم.


مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با اشاره به اهمیت و ضرورت به انجام رساندن طرح شبکه داخلی تلویزیونی مناطق بر بستر فیبر نوری (FTTH  ) از مجموعه فناوری اطلاعات و ارتباطات خواست در زمینه ارتباطات با اقصا نقاط حوزه نظارتی مناطق نفتخیز جنوب توانمندی خود را با قید ایمن سازی خطوط ارتباطی به حد اعلای ممکن برسانند. و در این زمینه از طرف خود و مدیر مالی این وعده را داد که از هرگونه پشتیبانی دریغ نخواهیم نمود.


وی با اشاره به اهمیت راهبری، برنامه ریزی و نگهداشت دستاوردها در طول زمان افزود: با بروز رسانی، ارتقا و نگهداشت بهینه سامانه ها به پیشرفت و تحول سازمان به لحاظ اقتصادی و فنی مدد خواهیم رساند.


در ادامه رئیس فناوری اطلاعات و ارتباطات ضمن تشکر از مدیریت هایی که در انجام این دو پروژه مهم مساعدت نمودند به تشریح جزئیات هر دو پروژه اشاره نمود و افزود: خودروهای فرماندهی بحران مجهز به جدیدترین تکنولوژی های ارتباطی و اطلاعاتی روز دنیا می باشند، و طراحی تمامی جزئیات اعم از آنتن و طراحی اتاق فرماندهی خودرو توسط کارشناسان توانمند فاوای مناطق انجام گردید.


عباس رضایی درادامه اظهار داشت: ارتباطات ماهواره ای تعداد قابل توجهی از دکل های حفاری با انجام مطالعات مهندسی و طراحی کارشناسان فناوری اطلاعات و ارتباطات بصورت رادیوئی تبدیل شده است. که این موضوع  علاوه بر صرفه جویی قابل توجه اقتصادی، موجب افزایش سرعت، کیفیت و امنیت درانتقال اطلاعات گردید بطوری که دسترسی مناطق عملیاتی  به مراکز تصمیم گیری تسهیل پیدا کرد.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=16529

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.