تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024
8

توضیح هیات کشتی خوزستان درباره برگزاری مسابقات در شرایط قرمز کرونایی

  • کد خبر : 1370
  • 19 مرداد 1400 - 9:53
توضیح هیات کشتی خوزستان درباره برگزاری مسابقات در شرایط قرمز کرونایی
امید جنوب -رییس هیات کشتی خوزستان درباره دلیل برگزاری رقابت های کشتی فرنگی نونهالان استان در شرایط قرمز کرونایی این روزهای خوزستان، توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب ، احمد عبدالخانی در گفت‌وگو با خبرنگاران ، در پاسخ به این سوال که چرا در حالی که استان این روزها با شرایط قرمز کرونایی مواجه است، قرار است رقابت های کشتی فرنگی نونهالان خوزستان برگزار شود؟ اظهار کرد: ما برای برگزاری این رقابت از ستاد کرونای استان، مجوز گرفته بودیم که در شهر امیدیه برگزار شود ولی در یک روز مانده به مسابقات متاسفانه بنا به دلایلی، این مسابقات لغو شد.

وی بیان کرد: از آن جایی که خوزستان یکی از قطب های کشتی در ایران است و تیم خوزستان مدعی قهرمانی در این مسابقات است، نمی توانیم دست روی دست بگذاریم و در مسابقات کشوری حضور پیدا نکنیم. ما باید راه حل منطقی پیدا کنیم تا هم سلامتی ورزشکاران و هم آینده ورزش کشتی را تامین کنیم. قرار نیست مسابقات رسمی با شرکت حداکثری کشتی‌گیران استان برگزار شود و به پیشنهاد مربیان و روسای هیات های شهرستانی و نظر اعضای شورای فنی، قرار بر این شد که این رقابت ها در نقاط مختلف استان در خود باشگاه ها و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و انجام تست کرونا و اطمینان کامل از سلامت کشتی گیران و بدون نفرات اضافه در گروه های بسیار کم، چند کشتی‌گیر شاخص با هم کشتی بگیرند تا در پایان کمیته های فنی یک تیم را جهت مسابقات کشوری انتخاب کنند.

رییس هیات کشتی خوزستان عنوان کرد: تا چند روز  آینده رقابت های کشوری را در پیش داریم و نمی توانستیم به صورت  گزینشی نفراتی را انتخاب کنیم و تنها راه این است که با رعایت پروتکل ها در خود باشگاه های مختلف استان و در حین تمرین کشتی‌گیران، این کار را انجام دهیم و نفرات برتر را انتخاب کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که بهتر نبود باتوجه به زمانی که تا برگزاری مسابقات کشوری باقی مانده است، رقابت های استانی به تعویق می افتاد و با بهبود وضعیت استان اقدام به برگزاری مسابقات می کردید؟ گفت: مسابقات المپیک با حضور تمامی ورزشکاران دنیا و فقط با انجام تست کرونا برگزار شد. همین دیروز نیز فینال فوتبال جام حذفی در اصفهان برگزار شد، ضمن این که بیشتر رشته های ورزشی گروهی و انفرادی در کشور در حال تمرین و مسابقه هستند؛ پس ما هم به عنوان متولیان کشتی استان باید فکری به حال این رشته مدال‌آور و ورزش اول مملکت کنیم.

عبدالخانی افزود: متاسفانه زمان لازم را برای ماندن تا بهبود اوضاع نداریم چون هم مسابقات کشوری چند روز آینده برگزار خواهد شد و هم مشخص نیست و شاید در چند روز آینده شرایط استان از شرایط فعلی بدتر و وخیم‌تر شود. ضمن این که همه استان‌ها مسابقات شان را برگزار کرده اند و ما هم با رعایت پروتکل های بهداشتی این کار را انجام می دهیم. متاسفانه هیچ راهی هم برای انتخاب ۱۰ نفر برای حضور در رقابت های کشوری نداریم، جز این که این مسابقات را برگزار کنیم زیرا در دو سال گذشته هیچ مسابقه ای برگزار نشده و کشتی گیران نونهال گذشته، اکنون به یک رده بالاتر رفته و در رده نوجوانان فعالیت می‌کنند.

وی گفت: بنده به عنوان خادم همه خانواده کشتی خواهش می‌کنم که بدون تبلیغات سو در این زمینه، همه عزیزان کمک کنند تا با برنامه‌ریزی صحیح ضمن شکست بیماری کرونا، نگذاریم ورزش استان و مخصوصا کشتی بیشتر از این ضربه بخورد.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=1370

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.