تاریخ : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 27 شوال 1445 Sunday, 5 May , 2024
3

۳۵ هزار بازرسی از مراکز تهیه و توزیع و اماکن عمومی در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۱ در غرب اهواز

  • کد خبر : 14280
  • 22 شهریور 1401 - 9:35
۳۵ هزار بازرسی از مراکز تهیه و توزیع و اماکن عمومی در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۱ در غرب اهواز
امید جنوب - دکتر شایسته شمی پور سرپرست مرکز بهداشت غرب اهواز از انجام 35 هزار بازرسی از اصناف در 4 ماهه اول سالجاری در غرب اهواز خبر داد.

دکتر شایسته شمی پور سرپرست مرکز بهداشت غرب اهواز از انجام ۳۵ هزار بازرسی از اصناف در ۴ ماهه اول سالجاری در غرب اهواز خبر داد.


وی با بیان اینکه مرکز بهداشت غرب اهواز دارای ۴۰ بازرس می باشد، گفت: بازرسی از سطح اصناف تحت پوشش با اولویت مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی توسط کارشناسان سلامت محیط این مرکز انجام می شود.


وی تصریح کرد:بازرسان بهداشت محیط بصورت مستمر در تایم صبح و عصر و گشت های شبانگاهی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی در حوزه غرب اهواز بازدید و نسبت به ارئه آموزشهای لازم به آنها اقدام می نمایند.
شمی پور افزود: رعایت نکردن بهداشت در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی منجر به خطراتی برای سلامت شهروندان خواهد شد و تمامی تولید کنندگان مواد غذایی بخصوص اغذیه فروشان، رستوران دارها، آشپزخانه ها بایستی از سلامت مواد غذایی که تولید میکنند مطمئن باشند و ضمن رعایت بهداشت فردی و ابزار کار از روپوش، کلاه و دستکش در حین فعالیت استفاده نمایند در غیر این صورت مسئولیت عواقب ناشی از عدم رعایت موازین بهداشتی بر عهده آنها خواهد بود.


این مقام مسئول با بیان اینکه تمامی متصدیان مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی ملزم به رعایت بهداشت فردی، بهداشت ساختمان بهداشت ابزار و بهداشت مواد غذایی در محل تحت مدیریت خود هستند از سایر ارگانهای متولی در امر سلامت مردم از جمله اتاق اصناف، سازمان صنعت، معدن و تجارت، شبکه دامپزشکی، شهرداری و .. درخواست همکاری کرد و خواستار تشدید بازرسی ها و نظارتها در سطح اصناف شد.


مهندس اسلام نظری مسئول واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت غرب اهواز در همین راستا افزود: در برخورد با متخلفین بهداشتی که سلامت شهروندان را بخطر بیندازند هیچ گونه ملاحظه کاری صورت نخواهد گرفت و با متخلفین امر برخورد قاطع صورت خواهد گرفت.


وی همچنین از همشهریان خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی موارد را با سامانه ۱۹۰ در میان بگذارند.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=14280

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.