تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 24 شوال 1445 Thursday, 2 May , 2024
4

۱۰ طرح عمرانی در بندر خرمشهر در حال اجرا است

  • کد خبر : 11518
  • 21 خرداد 1401 - 12:58
۱۰ طرح عمرانی در بندر خرمشهر در حال اجرا است
امیدجنوب- مدیرکل بنادر و دریانوردی خرمشهر گفت:۱۰ طرح عمرانی، توسعه‌ای و خدماتی با اعتباری بالغ بر چهار هزارو ۱۶۰ میلیارد ریال در بندر خرمشهر در حال اجرا است.

نوراله اسعدی شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت:این طرح‌های شامل تعمیر اساسی و آسفالت جاده‌های دسترسی به بندر، ارتقاء شبکه اطفاء حریق، احداث مهمانسرا ، تجهیزات بندری،  تعمیر و تعریض ۲ دهانه پل، تعمیر اساسی درب‌های بندر و تعمیر ترمینال مسافری و ساختمان مرجع دریایی است ضمن اینکه طرح تامین روشنایی محوطه و اسکله این بندر با ۱۷۰ میلیاردریال اعتبار در حال انجام است.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب ، وی به انجام مطالعات طرح های تحقیقاتی برای افزایش ظرفیت بندر خرمشهر متناسب با نیاز روز ، حمل و نقل دریایی و ساخت اسکله اشاره کرد و گفت:طرح‌های مطالعاتی مرکز آموزش و کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد

در اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر در حال اجرا است.

۱۸۶ فروند مغروقه از اروندرود و کارون خارج‌سازی شد

اسعدی گفت: پس از پایان جنگ تحمیلی برای احیای ظرفیت آبراهی تعداد ۱۸۶ فروند مغروقه از اروندرود و کارون خارج‌سازی شده است.

وی با بیان اینکه ۲۳ مغروقه در اروند رود باقی‌مانده است گفت: هشت فروند از این مغروقه ها در محدوده ایران و مابقی در محدوده کشور عراق است ضمن اینکه براساس قرارداد منعقد شده با قرارگاه خاتم ۶ فروند مغروقه از اروند رود خارج می شود.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر افزود:خارج‌سازی بقیه مغروقه‌ها نیز در دستور کار قرار دارد و با برگزاری مناقصه و انعقاد قرارداد ، عملیات خارج‌سازی آن‌ها انجام می‌شود.

بندرخرمشهر با برخورداری از ۲۰ پست اسکله، ۲۳۰ هکتار وسعت، تجهیزات پیشرفته، قرار گرفتن در محدوده منطقه آزاد تجاری اروند، بهره مندی از سیستم حمل و نقل چند وجهی و اتصال به کریدور بندرامام خمینی(ره) به عنوان سومین بندر آزاد کشور در حوزه خلیج فارس محسوب می شود.

این بندر با موقعیت استراتژیک خود و نزدیکی به بازار کشورهای عراق و کویت یکی از مهمترین بنادر تجاری کشور در زمینه صادرات به کشورهای حاشیه خلیج فارس به شمار می آید.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=11518

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.