تاریخ : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 28 شوال 1445 Monday, 6 May , 2024
3

یک فروند کشتی حامل ۶۰ هزار تن ذرت در بندر امام خمینی(ره) پهلو گرفت

  • کد خبر : 14267
  • 21 شهریور 1401 - 21:08
یک فروند کشتی حامل ۶۰ هزار تن ذرت در بندر امام خمینی(ره) پهلو گرفت
امید جنوب - یک فروند کشتی حامل60 هزار تن ذرت با از سرگیری صادرات غلات از اوکراین براساس قرارداد بین المللی در بندر امام خمینی(ره) پهلو گرفت.


به گزارش پایگاه خبری امید جنوب به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، بهروز آقایی با اشاره به قراردادی که با میانجی‌گری سازمان ملل و ترکیه در بحبوحه‌ی بیم از کمبود شدید مواد غذایی در جهان و حتی شیوع قحطی در برخی مناطق بسته شد، روند صادرات کالاهای اساسی از مبدأ اوکراین از سرگرفته شد، گفت: بر همین اساس شهریورماه سال جاری محموله‌ای به وزن ۶٠ هزار تن ذرت پس از کنترل توسط گروه نظارت مشترک در بندر استانبول وارد بندر امام‌خمینی(ره) شده و در این بندر پهلو گرفت.


آقایی افزود: چندین محموله دیگر نهاده‌های دامی در راه بندر امام خمینی(ره) هستند که طبق برنامه به‌زودی در لنگرگاه این بندر بزرگ تجاری پهلو می‌گیرند.

وی همچنین با اشاره به آغاز عملیات تخلیه محموله‌ی این کشتی و ارسال و توزیع ذرت‌های وارداتی به سراسر کشور گفت: واردات نهاده‌های دامی مورد نیاز کشور توسط شرکت‌های دولتی و بخش خصوصی امسال ادامه خواهد داشت.


مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان خاطرنشان کرد: منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) با برخورداری از تجهیزات استراتژیک پیشرفته در زمینه تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی شامل ٢۴ دستگاه جرثقیل و مکنده پرقدرت و اسکله‌هایی با آبخور بیش از ١٣متر، قابلیت خدمات‌دهی به کشتی‌های پهن‌پیکر تا ١۵٠ هزار تن را دارد به گونه‌ای که تاکنون علیرغم افزایش متوالی حجم واردات کالاهای اساسی با ارتقاء توان تجهیزاتی و عملیاتی موفق به تخلیه انواع محمولات کالای اساسی با نرخ سرعت تخلیه مطلوب بوده است.


آقائی اتصال به شبکه‌های مواصلاتی جاده‌ای و ریلی را از مزیت‌های این بندر بزرگ تجاری عنوان کرد و گفت: با اتکا بر توان حمل و نقل ریلی در ۵ ماهه نخست جاری کشور از ظرفیت حمل ریلی برای تسریع در انتقال کالاهای اساسی بهره برده و رشد مطلوبی را در این زمینه به ثبت رسانده است.


گفتنی است بیش از ٧۵ درصد حجم ذرت دامی مورد نیاز کشور از طریق بندر امام خمینی(ره) وارد و به مبادی مصرف در اقصی نقاط کشور ارسال می‌شود.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=14267

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.