تاریخ : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 23 شوال 1445 Wednesday, 1 May , 2024
7
به مناسبت پنجم خرداد سالروز اکتشاف و فوران نفت از چاه شماره یک مسجدسلیمان؛

کلنگ احداث بیمارستان نفت به زمین زده شد / فاز دوم توسعه میدان نفتی مسجدسلیمان با جدیت دنبال می شود / اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار با مصوبه هیأت مدیره شرکت ملی نفت ایران برای توسعه شهرهای مسجدسلیمان،لالی،هفتکل و اندیکا

  • کد خبر : 16536
  • 06 خرداد 1402 - 15:54
کلنگ احداث بیمارستان نفت به زمین زده شد / فاز دوم توسعه میدان نفتی مسجدسلیمان با جدیت دنبال می شود / اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار با مصوبه هیأت مدیره شرکت ملی نفت ایران برای توسعه شهرهای مسجدسلیمان،لالی،هفتکل و اندیکا
امید جنوب - آیین گرامی داشت و نکوداشت پنجم خرداد سالروز اکتشاف و فوران نفت از نخستین چاه خاورمیانه در مسجدسلیمان صبح امروز برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان، این آیین شامل ۳ بخش بازدید از چاه شماره یک -کلنگ زنی عملیات احداث بیمارستان نفت و همچنین حضور در جمع مدیران و کارکنان صنعت نفت مسجدسلیمان بود .

کلنگ احداث بیمارستان نفت به زمین زده شد

در ابتدای گرامی داشت این مناسبت صنعتی، کلنگ شروع عملیات ساختمانی بیمارستان نفت مسجدسلیمان به زمین زده شد .

این بیمارستان شامل بخش های داخلی، جراحی،اتاق عمل،اورژانس،زنان و زایمان،رادیولوژی،آزمایشگاه و اتوکلاو می باشد که با اعتباری بالغ بر ۱۸۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت ملی نفت ایران در مدت زمان ۲ سال و در زمینی به مساحت ۴۰۰۰ متر مربع درون محوطه بیمارستان فعلی نفت احداث می شود .

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران طی سخنانی در این آیین ضمن گرامی داشت سالروز اکتشاف و فوران نفت از چاه شماره یک مسجدسلیمان گفت: این فوران آغاز یک دارایی و ثروت آفرینی برای کشورمان عزیز است .

دکتر محسن خجسته مهر افزود : همزمان با احداث، می بایست تجهیز این بیمارستان به جدیدترین ادوات و تجهیزات همزمان با پیشرفت فیزیکی عملیات اجرایی دنبال شود تا به دنبال پایان ساخت بیمارستان شاهد نصب تجهیزات و بهره برداری سریع از آن باشیم .

وی با بیان اینکه مهمترین وظیفه ما در شرکت ملی نفت ایران برنامه ریزی برای ثروت افزایی از این ماده حیاتی و بهره گیری از آن برای توسعه همه جانبه است ادامه داد: باید بخشی از درآمدهای نفتی را برای توسعه شهرهای نفتی اختصاص دهیم تا توسعه در آنها متوازن و عادلانه باشد .

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه حق مسجدسلیمان به عنوان زادگاه نفت، چهره کنونی اش نیست از تخصیص ۷۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای پروژه های عمرانی در قالب مسئولیت های اجتماعی در ۴ شهر مسجدسلیمان،لالی،هفتکل و اندیکا خبر داد .

وی افزود: همگان در این شهرها باید کمک کنند که این اعتبار هنگفت و کلان جهت توسعه و رشد این شهرها هزینه و صرف شود بگونه ایکه شخصی بعد از مدتها وارد شهر می شود متوجه توسعه و تغییرات بشود .

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی نیز طی سخنانی ضمن تقدیر از نگاه ویژه مدیرعامل و هیأت مدیره شرکت ملی نفت به شهرهای حوزه انتخابیه گفت: ۴ طرح بزرگ آب رسانی در شهرستان های مسجدسلیمان،لالی،هفتکل و اندیکا با اعتبار و مشارکت مالی شرکت ملی نفت ایران آغاز شده و با انجام آن یکی از دغدغه های قدیمی مردم به همت نفت برطرف می شود .

دکتر علیرضا ورناصری ضمن درخواست از مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران برای اختصاص دفتری بمنظور رسیدگی به مشکلات مسجدسلیمان بزرگ خواستار آن شد تا عوارض آلایندگی تخصیصی به مسجدسلیمان به واسطه وجود چاه ها و تأسیسات نفتی در حریم شهر، متفاوت تر و چشمگیر از سایر نقاط باشد.

برگزاری آیین نکوداشت یکصد و پانزدهمین سالروز اکتشاف و فوران نفت از چاه شماره یک مسجدسلیمان

آیین نکوداشت یکصد و پانزدهمین سالروز اکتشاف و فوران نفت از چاه شماره یک مسجدسلیمان صبح امروز و با حضور محسن خجسته مهر مدیرعامل و جمعی از مدیران شرکت ملی نفت ایران– دکتر سید مهدی هاشمی مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت – علیرضا دانشی مدیرعامل و جمعی از مدیران شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب – علیرضا ورناصری نماینده مردم شهرهای مسجدسلیمان،لالی،هفتکل و اندیکا در مجلس شورای اسلامی – حجت الاسلام والمسلمین سید حسن سید احمدی امام جمعه – پیمان مولایی فرماندار  علیرضا هیهاوند،مدیران و کارکنان شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان و اعضای جامعه ی خبری این شهرستان در محل تالار اجتماعات مجموعه فرهنگی ورزشی باشگاه مرکزی برگزار شد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران طی سخنانی از امضای تفاهم نامه ای با یک شرکت دانش بنیان خصوصی و داخلی برای انجام مطالعات طرح توسعه میدان نفتی مسجدسلیمان خبر داد .

دکتر محسن خجسته مهر افزود: براساس این تفاهم نامه و در صورت موفقیت آمیز بودن مطالعات و آزمایش ها، با تزریق آب شور از رودخانه تمبی که تقریباً متجانس با آب شور مخزن نفتی مسجدسلیمان است فاز دوم توسعه میدان نفتی مسجدسلیمان را برای افزایش تولید از قدیمی ترین میدان نفتی خاورمیانه اجرا می نماییم .

وی با لزوم پرهیز از خام فروشی نفت و گاز گفت: بنا بر فرموده مقام معظم رهبری در تلاش هستیم تا رویکردمان را از خام فروشی به ایجاد و توسعه صنایع پایین دستی برای ایجاد زنجیره ارزش و تبدیل تمامی نفت و گاز به محصول و ثروت ملی تغییر داده ایم .

وی اظهار داشت: باید زنجیزه پتروشیمی ها را آنقدر توسعه بدهیم که دیگر هیچ گونه خام فروشی یا فلر شدن گاز مشعل را در تأسیسات مشاهده نکنیم بلکه به عکس گاز و نفت ارسال شده به فلر برای تولید محصول یک کارخانه پتروشیمی و آن محصول برای تولید در یک پتروشیمی دیگر و خروجی زنجیر وار گونه مصرف گردد .

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی نیز طی سخنانی در این آیین گفت: اگر امروز روزی به یاد ماندنی است بخاطر آن است که نفت به یک ماده گرانبها و حیاتی در دنیا شناخته شده است و موجب جهش چشمگیر توسعه کشورهای مختلف جهان شده است.

دکترعلیرضا ورناصری افزود: بی راهه نیست اگر بگوییم مسجدسلیمان طلایه دار این جهش بود اما فاصله مسجدسلیمان با دنیا در این جهش بسیار زیاد و تأسف بار است .

وی خاطرنشان کرد: در مخزن مسجدسلیمان هنوز ۵ میلیارد بشکه نفت درجا وجود دارد که وجود این ماده حیات بخش هم برای کشورمان و هم برای مسجدسلیمان می تواند بسیار شیرین و ملموس باشد و برای احیای مسجدسلیمان و بازگشت امید به این شهر روی این مقدار نفت و سهم آفرینی شرکت ملی نفت ایران در توسعه زادگاه نفت حساب ویژه باز کرده ایم .  

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=16536

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.