تاریخ : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 26 شوال 1445 Saturday, 4 May , 2024
8
معاون رییس جمهور :

کشورهای پیشرفته دنیا مشتری خرید فناوری تغلیظ ویناس هستند

  • کد خبر : 11425
  • 18 خرداد 1401 - 8:26
کشورهای پیشرفته دنیا مشتری خرید فناوری تغلیظ ویناس هستند
معاون رییس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت:خوشبختانه با استفاده از توان و ظرفیت شرکت های دانش بنیان و جوانان ایران زمین و تکیه بر دانشگاه های خودمان کاری بسیار عالی انجام شد که کشورهای پیشرفته دنیا حاضر به خرید این فناوری هستند.


به گزارش پایگاه خبری امید جنوب- علی سلاجقه شامگاه سه‌شنبه در آیین افتتاح بزرگترین طرح تغلیظ ویناس در شرکت الکل سازی رازی اظهار کرد: امروز را به عنوان یک روز خوب برای کشور در دومین روز از هفته محیط زیست می بینم زیرا مجموعه نیشکر با توجه به مراجعات مردمی و شکواییه هایی که داشتیم مسائل متعددی را در زمینه پساب نیشکر و مجموعه الکل سازی و مسائل مربوط آلاینده های جوی را مطرح می‌کردند.
وی با اشاره به افتتاح طرح تغلیظ ویناس و تصفیه روزانه ۲۵۰۰ مترمکعب در روز، افزود: این پساب منابع آب و خاک منطقه را از بین می برد و آلوده می کرد اما خوشبختانه با استفاده از توان و ظرفیت شرکت های دانش بنیان و جوانان ایران زمین و تکیه بر دانشگاه های خودمان کاری بسیار عالی انجام شد که کشورهای پیشرفته دنیا حاضر به خرید این فناوری هستند.
به گفته سلاجقه،با این کار پساب به آب با کیفیت مناسب تبدیل شد که می تواند در سامانه خنک کننده این کارخانه استفاده شود.

معاون رییس جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور یادآور شد:از آن طرف محصول ثانویه ای که از پساب الکل سازی رازی یعنی ویناس تولید می شود مالچ است که با مالچ های نفتی و هیدروکربنی که مسائل زیست محیطی زیادی داشتند متفاوت است.

وی ادامه داد: به نظر می رسد این مالچ هم می تواند به عنوان حاصلخیز کننده خاک مورد استفاده قرار گیرد و هم به عنوان یک تثبیت کننده.

سلاجقه گفت: با توجه به تجاربی که در مجموعه ویناس نیشکر به دست آمده در زمینه بیابان زدایی و تثبیت کانون های گرد و خاک خوزستان استفاده می شود.
معاون رییس جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور تصریح کرد: این مالچ ذر بخش آزمایشی جواب مناسبی داده و سعی می کنیم با کمک وزارت جهاد کشاورزی و سایر دستگاه ها و سازمان حفاظت محیط زیست در تثبیت منشأ گرد و خاک منطقه از آن استفاده کنیم

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=11425

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.