تاریخ : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 13 ذو القعدة 1445 Monday, 20 May , 2024
7

چرا فرهنگ‌سراهای نیمه‌کاره اهواز امسال هم تکمیل نمی‌شوند؟

  • کد خبر : 15580
  • 09 اسفند 1401 - 13:18
چرا فرهنگ‌سراهای نیمه‌کاره اهواز امسال هم تکمیل نمی‌شوند؟
امید جنوب - رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اهواز با اشاره به وضعیت فرهنگ‌سراهای شهر، در خصوص تکمیل نشدن فرهنگ‌سراهای نیمه کاره در بازه زمانی مقرر توضیحاتی ارائه داد.

حجت الاسلام حمید رعیتی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در حوزه شهرداری اهواز هشت فرهنگ‌سرا وجود دارد که از این تعداد، فرهنگ‌سرای کوی علوی، کیانشهر و کوی رمضان  فعال هستند. فرهنگ‌سرای کوی فرهنگیان نیز در مراحل انتهایی برق‌کشی قرار دارد.

وی افزود: فرهنگ‌سرای فرهنگیان در سال‌های گذشته به صورت صوری و بدون برق‌کشی اصولی به بهره‌برداری رسیده است که برق‌کشی آن و مراحل مورد نیاز دیگر انجام شده و منتظر تامین برق آن هستیم و احتمالا در یکی دو هفته آینده مجددا فعال شود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اهواز گفت: فرهنگ‌سرای کوی آل صافی نیز در حال بازسازی است؛ سازه این فرهنگ‌سرا دچار مشکلاتی بود که کار بازسازی آن در حال انجام است و احتمالا بعد از ماه رمضان مجددا فعال خواهد شد.

رعیتی ادامه داد: فرهنگ‌سرای کوی آل صافی قبلا استفاده می‌شد اما در ایام کرونا تعطیل شد و پس از آن واحد فنی شهرداری ترک‌هایی در سازه ساختمان مشاهده کرد که پس از بررسی‌ها مشخص شد با یک سری اصلاحات، مشکل حل می‌شود که این اصلاحات انجام شده است. با توجه به اینکه برخی تجهیزات آن از بین رفته بود مجددا تجهیز شده است. تیم بهره‌برداری جدید نیز برای آن مشخص شده است و در مرحله نهایی بهره‌برداری است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اهواز گفت: سه فرهنگ‌سرای نیمه کاره در کوی جمهوری، ملاشیه و کوی پردیس وجود دارد که مشکل حقوقی فرهنگ‌سرای کوی پردیس برطرف شده است و در مرحله تعیین پیمانکار برای آن هستیم و پس از مشخص شدن پیمانکار، در شش ماه کار بازسازی آن انجام خواهد شد.

رعیتی بیان کرد: فرهنگ‌سرای کوی ملاشیه نیز مشکل حقوقی دارد که هنوز این مشکل حل نشده است. امیدواریم مشکل حقوقی این پروژه حل شود تا از طریق سامانه ستاد، پیمانکار جدیدی برای بازسازی آن مشخص شود. فرهنگ‌سرای کوی جمهوری نیز در مرحله تعیین و برآورد قیمت است تا پیمانکار جدید این فرهنگ‌سرا نیز تعیین شود.

وی در خصوص اینکه مقرر بود تا پایان امسال سه فرهنگ‌سرای نیمه کاره تکمیل شوند و به بهره‌برداری برسند، تصریح کرد: روند حقوقی این فرهنگ‌سراها طولانی شد و تا زمانی که مسائل حقوقی حل نشوند نمی‌توان کاری برای بازسازی این مجموعه‌ها انجام داد.  

وی در مورد اینکه برخی از این فرهنگ‌سراها به پاتوق معتادان تبدیل شده‌اند، گفت: فرهنگ‌سرای کوی جمهوری در مرکز شهر و در یکی از ساختمان‌های شهرداری است و چنین مشکلی ندارد، فرهنگ‌سرای پردیس نیز چنین مشکلی ندارد اما فرهنگ‌سرای ملاشیه در دست پیمانکار است و حق ورود به آن را ندرایم و در بازدید، شاهد حضور معتادان در این مرکز بودیم و این اتفاق افتاده است.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=15580

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.