تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 24 شوال 1445 Thursday, 2 May , 2024
1
مدیر پروژه میدان نفتی آزادگان جنوبی در شرکت ملی حفاری ایران:

پیشرفت عملیات اجرایی حفاری ۱۰ حلقه چاه نفتی در میدان آزادگان از مرز ۶۹ درصد عبور کرد

  • کد خبر : 16954
  • 09 شهریور 1402 - 10:47
پیشرفت عملیات اجرایی حفاری ۱۰ حلقه چاه نفتی در میدان آزادگان از مرز ۶۹ درصد عبور کرد
امید جنوب - مدیر پروژه میدان نفتی آزادگان جنوبی در شرکت ملی حفاری ایران گفت: پیشرفت عملیات اجرایی پروژه حفاری 10 حلقه چاه نفتی در این میدان مشترک از مرز 69 درصد عبور کرد.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب ، به نقل از روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران، محمد خاوری نژاد با گرامیداشت هفته دولت، توضیح داد: اجرای این پروژه با به کارگیری دو دستگاه حفاری کلید خورد اما تا بهمن ماه سال ۱۴۰۰ پیشرفت ۱۹ درصدی داشت. 

وی افزود: با توجه به برنامه های وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران در دولت سیزدهم مبنی بر شتاب بخشیدن به اجرای پروژه های در دست اجرا، با تاکید مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران و با همکاری شرکت مهندسی و توسعه نفت به عنوان مجری طرح توسعه میدان نفتی آزادگان ، شمار دستگاه های حفاری به پنج دکل افزایش و با ایجاد تمهیدات و تسهیلات لازم در مدت یک سال و نیم گذشته شاهد پیشرفت ۶۹ درصدی کار هستیم. 

خاوری نژاد با بیان اینکه این پروژه به‌ صورت کلید در دست (EPDS) اجرا و در زمان حاضر دستگاه های حفاری سنگین خشکی ناوگان شرکت شامل دکل ۲۸، ۳۷، ۴۳، ۷۴ و ۹۲ فتح (توان دو هزار اسب بخار _ تمام برقی ) در موقعیت این میدان استقرار دارند، اظهار کرد: در اجرای این پروژه تاکنون سه حلقه چاه حفاری و تکمیل نهایی، یک حلقه چاه در مرحله تکمیل و سه حلقه در مراحل حفاری قرار دارند و پیش‌ بینی می‌شود این پروژه تا پایان سال جاری خاتمه یابد. 

شرکت ملی حفاری ایران تاکنون افزون بر ۷۵ حلقه چاه اعم از اکتشافی، توسعه‌ای/ توصیفی و تعمیری در میدان نفتی آزادگان در منطقه غرب کارون در استان خوزستان حفاری و تکمیل کرده است.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=16954

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.